FANDOM

(За стан. на 6 листопада 2020)

Центральна спільнота — центральний україномовний вікі-проєкт. Містить spilnota. Усього на проєкті двоє адміністраторів разом із правами бюрократа.

Опис Редагувати

Центральна спільнота відрізняється від інших вікі-проєктів укрїномовного порталу тим, що не містить тематичні статті, оскільки головне завдання даної спільноти — надання інформації і довідкових матеріалів відносно Фандому, створення перекладів офіційних блогів співробітників, а також надання повної інформації користувачам про те, що таке Фандом і що є вікі-проєкти.

Також, головною відмінністю центральної вікі українського порталу від інших центральних спільнот полягає в тому, що офіційно дана спільнота не керується співробітниками і помічниками Фандому за винятком бюрократів, які були там спочатку. Неофіційно спільнота керується співробітником російського порталу з нікнеймом Kuzura, який регулярно робить і публікує відгуки про активність порталу, а також допомагає адміністрації, якщо виникають якісь складнощі.

Але, як і на будь-якій іншій вікі, кожний користувач може створити нову статтю або доповнити одну з поточних. Також користувачі можуть створювати блоги, якщо хочуть поділитися з іншими користувачами цікавими особливостями розвитку свого вікі-проєкту, обговорити цікаву тему, запропонувати покращення для центральної вікі або дати поради з роботи вікі-спільноти або Фандому взагалі.

Історія Редагувати

Information icon

Цей розділ не дописаний!
Ви можете допомогти проєкту, дописавши його.

Початок Редагувати

Історія створення української центральної вікі починається з восени 2012 року, коли почали проявлятися перші спроби обговорення цієї теми, але до весни 2013 року дана тема не мала широкого поширення серед користувачів українського порталу.

Перші кроки зі створення центральної вікі зробив користувач Ua2004, коли підняв тему[1] про створення центральної спільноти за подобою російської Вики Сообщества в темі, присвяченій 100-й статті на Вікі про вікі. Того ж дня, 25 травня 2013 року, він створює першу вікі[2] з назвою «Вікі Спільноти», але майже відразу ж пропонує[2] Usik64 об’єднати вікі з метою створити центр порталу. Ua2004, озвучуючи свої плани Usik64, пропонує закрити новостворену вікі, а після перенаправити uk.community.wikia.com на uk.wikies.wikia.com, щоб користувачі, вводячи ці URL, перенаправлялись на одну й ту саму вікі, оскільки на той момент Вікі про вікі була одною з найбільш розвинутих вікі українського порталу.

На жаль для Ua2004, обговорення помітив колишній помічник українського порталу Wildream, який не сильно був радий звістці[3] про те, що URL буде використаний без узгодження з ним або співробітниками Фандому. Wildream також додав, що, імовірно, спільнота буде закрита[3], оскільки URL «community» можуть займати виключно вікі, які мають офіційну підтримку від співробітників Фандому. Користувач Ua2004 не планував здаватися[4], тому він вступив в суперечку з Wildream відносно такого положення справ, але Wildream парирував всі заперечення щодо цього, на що користувач звинувачив його в непатріотичному відношенні[5] і тому, що той не бажає розвивати[5] українську спільноту Фандому. Wildream заперечив це[6] і прямо заявив, що він бажає створення «Вікі Спільноти» і розвитку української спільноти, але також додав, що ще не настав час для цього через нечисленність порталу, а саме питання «Чи слід створювати й розвивати українську Вікі Спільноти вже зараз?» буде вирішувати наступним тижнем під час зустрічі зі співробітниками[7].

Через деякий час, до обговорення долучилися Aenn і Usik64. Користувач Usik64 підтримав створення[8] української спільноти, а також запропонував створити на базі Вікі про вікі два портала, які включали б у собі довідкові та звичайні статті. Загалом, Aenn також не був проти цієї ідеї[9], але додав, що якщо «Вікі Спільноти» буде існувати окремо, то там слід залишити посилання на Вікі про вікі, а також варто перенести туди усі довідкові статті.

27 травня Wildream повідомив про рішення[10] співробітників, яке полягало в тому, що Фандом не бачить необхідності в існуванні центральної вікі для українського порталу. Також він додав[11], що саму вікі можуть закрити[11], а URL буде перенапралено на ru.community, де буде створено український підпортал, на який і буде перенаправляти uk.community. Підсумовуючи, він також додав, що буде створена[11] довідка і вона буде глобальною для україномовних проєктів. Користувачі, які брали участь в цьому процесі, були не сильно раді такому рішенню, але були змушені змиритися з цим рішенням співробітників.

Друга хвиля обговорення Редагувати

Через два тижні, після попереднього обговорення і через відсутність єдиної думки відносно того, що і як повинно бути, Wildream створює тему[12], де пропонує два виходи з даної ситуації, пов’язаної зі створенням центральної вікі українського порталу:

  1. Вікі про вікі залишає за собою uk.community, але при цьому бере на себе обов’язок повністю видозмінитися, щоб стати центральною вікі. Ця подія включала в себе переніс усіх статей, які не пов’язані з діяльністю центрального вікі-проєкту, на нову вікі, а також перехід від вільного написання до науково-ділового стилю. В цьому варіанті Wildream пропонував свою повну підтримку вікі в становленні центром порталу.[12]
  2. Другий ж варіант включав в себе офіційну політику Фандому, тобто невизнання і заборона на створення центральної вікі-спільноти. Також цей пункт включав у себе те, що Вікі про вікі відмовляється від uk.community і стане звичайним вікі-проєктом, а сам URL перенаправлявся на ru.community, де планувалося створення українського порталу і всього супутнього.[12]

В ході дискусії, в якій прийняли участь не тільки користувачі Вікі про вікі, але також Wildream з Kuzura, більшинством було вирішення[13], що Вікі про вікі залишиться вікі-проєктом про вікі, а URL uk.community переходить новій вікі, що повинну була стати загальною для центральної спільноти українського Фандому в майбутньому. Але остаточне рішення не було прийнято, оскільки Wildream вирішив[14] дочекатися інших користувачів, які так і не прийняли участь в обговорення.

Вилучення URL Редагувати

Створення Редагувати

Довідковий сайт Вікі Довідка був заснований, коли український портал вже функціонував, однак був розвитий досить слабо. Засновником проєкту був волонтер-розробник Wildream.

Жовтень 2015 Редагувати

Сама Центральна спільнота з’явилася в 2015 році шляхом об’днання Вікі Довідки (створена користувачем Wildream) і проєкту Українські спільноти (створеного користувачем Skyflurry), які разом створили центральний проєкт україномовної спільноти Фандому або, як написано на головній, Центральній спільноті.

URL Редагувати

Центральна спільнота в якості загального URL використовує spilnota.fandom.com. Ця адреса вікі-спільноти не має мовної приставки uk., властивої усім українським вікі-проєктам, але навіть незважаючи на відсутність згаданої приставки, загальною мовою Центральна спільнота є саме українська мова.

Крім загального URL, як і будь-яка центральна вікі, українська центральна вікі має декілька інших URL, що перенаправляють користувачів на її сторінки:

  • uk.wikicommunity.wikia.com — URL вікі-проєкту співзасновника Центральна спільнота (Українські спільноти).
  • uk.help.wikia.com — URL вікі-проєкту співзасновника Центральна спільнота (Вікі Довідка).
  • uk.community.wikia.com — початковий URL об'єднаних в одне вікі-спільноту Українські спільноти і Вікі Довідка. Використовувався до 29 березня 2017 року.
  • spilnoty.fandom.com — URL що прийшов на зміну англомовної адреси Центральна спільнота. Використовувався до 12 червня 2020 року.
  • community.fandom.com/uk — стандартний URL центральної вікі. Не використовується з огляду на використання унікального URL, але так включений в групу адрес перенаправляющих на spilnota.fandom.com.
  • uk.s — скорочений URL центральної вікі.

Розділи вікі Редагувати

Політика Редагувати

Цей розділ містить статті з правилами і політикою Фандому з різних питань, включаючи Умови використання. Усі вони є перекладами аналогічних статей з Community Central і Вики Сообщества.

Списки вікі-проєктів Редагувати

На Центральна спільнота є список усіх україномовних проєктів, які містять більше 10 статей.

Крім загальних списків вікі-проєктів, на Центральній спільноті наявні сторінки порталів. Вони розташовані в окремому просторі назв «Портал», який не входить в список статей. На сторінках Порталів вікі розташовані за тематикою і за кількістю статей. Усього порталів чотири: «Відеоігри», «Кіно, серіали, анімація», «Захоплення», «Нові проєкти» (сюди входять вікі з кількістю статей менш 100). Також існують сторінки Підпорталів, де вікі-проєкти розташовані за більш вузькими тематиками.

Сторінки вікі-проєктів Редагувати

На Центральній спільноті є сторінки-картки з короткою інформацією про вікі-проєкт, розтошовані в основному просторі назв. Поточний вигляд картки-шаблона був створений 18 березня 2016 року. З нього можна дізнатися назву вікі, URL, тему вікі, нікнейм засновника, дату заснування, інформацію про наявність/відсутність міжмовних посилань. Страницу с такой карточкой может создать администратор любого википроекта.

Довідкові статті Редагувати

На Центральній спільноті розташовуються сторінки загальних довідок. Вони були перенесені сюди з Вики Сообщества і розташовуються у власному просторі назв Довідка. Довідкові сторінки можна переглянути на будь-якій вікі, а не тільки на Центральна спільнота.

Блоги Редагувати

В справжній час на Вікі Спільноти існують наступні категорії блогів:

  • Технічні оновлення — блоги, в яких публікуються новини про щотижневі оновлення Фандому.
  • Новини Фандому — блоги з новинами Фандому.

Форум Редагувати

На відміну від деяких інших центральних вікі, Центральна спільнота використовує Обговорення, які були підключені 16 червня 2020 року[15]. Раніше замість них них вона розташовувала форум. Обговорення слугують місцем, куди звичайні користувачі можуть звернутися з будь-яким запитом, пропозицією щодо центральної вікі, прорекламувати свою вікі або обговорити якусь цікаві ним тему. Також, Обговорення даної вікі слугує місцем, де публікують різні новини, що пов’язані з діяльність самої Центральна спільнота, технічні оновлення Фандому і важливі відомості щодо спільноти. У обговорення наявні такі категорії, крім загальної (General):

  • Новини спільноти — категорія, призначена для повідомлень і публікацій щодо Центральна спільнота.
  • Запитання — категорія, призначена для допомоги користувачам, у яких виникли питання.
  • Спільні обговорення — категорія, призначена для різноманітних повідомлень, пропозицій та того, що може бути цікавим для обговорення користувачами Центральна спільнота.
  • Оновлення Фандому — категорія, призначена для публікацій новин щодо останніх технічних змін Фандому.
  • Архів — категорія, призначена для зберігання застарілих, але корисних повідомлень.

Раніше форум Центральна спільнота містила інші розділи, які існували до 14 червня 2020 року.[16] Категорії були поєднанні з іншими з огляду на скорочення використання форуму, а також більш частому використанню оповіщень і блогів для інформування та обговорення можливих питань. Форум раніше містив такі розділи:

  • Спілкування та веселощі — розділ форуму, що був призначений для діалогів на будь-які теми. Був поєднаний з розділом форуму Спільні обговорення.
  • Запитання та відповіді — розділ форуму, що був призначений для питань про вікі та змісту сторінок. Розділ був перейменований у Відповіді й запитання, а також туди були перенесені усі подібні теми з інших гілок форуму.
  • Нове на Центральна спільнота — розділ форуму, що був призначений для оповіщення про зміни на Центральна спільнота. Був поєднаний з розділом форуму Новини Центральної спільноти.
  • Новини та оголошення — розділ форуму, що був призначений для новин і обговорень Центральна спільнота. Був поєднаний з розділом форуму Новини Центральної спільноти.
  • Загальна тема — розділ форуму, що був призначений для різноманітних дискусій відносно вікі-проєктів. Був поєднаний з розділом форуму Спільні обговорення.

Склад вікі Редагувати

Поточні Редагувати

  • Toru Hasegawa — один з формальних засновників Центральна спільнота. Адміністратор з 25 березня 2016 року. Бюрократ з 12 червня 2020 року.
  • Mix Gerder — адміністратор і бюрократ з 14 травня 2018 року. Був модератором обговорень в період з 8 жовтня 2016 року по 3 листопада 2016 року. Був модератором контенту в період з 8 жовтня 2016 року по 3 листопада 2016 року.

Колишні Редагувати

  • DDPAT Knife Series — модератор контенту з 8 серпня 2019 року. Модератор обговорень з 7 березня 2020 року. 22 липня був позбавлений усіх статусів, а з 13 серпня заблокований Mix Gerder на 6 місяців.
  • Wildream — засновник, був адміністратором і бюрократом в період з 3 серпня 2013 року по 3 листопада 2016 року.
  • ТЕХНІК — був адміністратором в період з 21 березня 2014 року по 12 червня 2020 року.
  • Wildtech — мав права бота в період з 3 серпня 2013 року по 30 вересня 2016 року. Також мав права адміністратора в період с 2 лютого 2015 року по 3 листопада 2016 року.

Галерея Редагувати

Логотипи Редагувати

Головна сторінка Редагувати

Цікаві факти Редагувати

  • Головною особливістю Центральна спільнота від інших центральних вікі є те, що в соатнні кілька років, як правило, усі важливі вирішення, відносно долі і розвитку спільноти, ухвалюються не зборами колегії адміністраторів, помічниками або співробітниками Фандому, а звичайними користувачами на народному віче. Народне віче полягає в створенні спеціального блогу адміністраторами, де виносяться запропоновані теми для розгляду. Прийняті таким чином вирішення впливають виключно на саму Центральна спільнота, але, як правило, більшість вікі-спільнот українського порталу також слідує вирішенням, які були прийняті на подібному голосуванні[17].
  • Центральна спільнота використовує для URL українське слово спільнота. Це слово написано одночасно на двох латинських українських алфавітах — спрощеної Иречкивке і офіційної транскрипції для написання українських слів латиниці.
  • Поточна Центральна спільнота була створена за допомогою об'єднання двох вікі-проєктів — Українські спільноти (остання спроба створити центральну вікі від Toru Hasegawa) і Вікі Довідки (створеної Wildream).

Примітки Редагувати

  1. Пропозиція від Ua2004 про створення центральної вікі.
  2. 2,0 2,1 Створення першої вікі і обговорення її долі.
  3. 3,0 3,1 Реакція Wildream на використання URL і необхідності угоди.
  4. Спроба Ua2004 відстояти центральну вікі.
  5. 5,0 5,1 Звинувачення в сторону Wildream про непатріотичність і відсутності бажанні розвивати спільноту.
  6. Заперечення Wildream на слова Ua2004 про непатріотичність.
  7. Повідомлення від Wildream про те, що рішення будуть приймати співробітники.
  8. Usik64 підтримав створення центральної вікі.
  9. Реакція Aenn на новину про створення центральної вікі.
  10. Співробітники повідомили, що не бачать необхідності у вікі.
  11. 11,0 11,1 11,2 Вирішення про подальшу долю вікі.
  12. 12,0 12,1 12,2 Вихід з ситуації з проблемою створення центральної вікі від Wildream.
  13. Wildream віддає свій голос за перший варіант, тим самим роблячи його прийнятим більшістю з тих, хто голосував.
  14. Рішення Wildream дачекатися інших користувачів.
  15. Підключення обговорень
  16. Оповіщення про змін форуму 14 червня 2020 року.
  17. Приклад подібного «народного віче» на Центральній спільноті.