FANDOM

Унікальні статуси користувачів — статуси за межами стандартного їх списку, що зустрічаються на деяких проєктах.

Права вартових

Права унікальної групи «Вартовий» на Викии Вики

Опис Редагувати

Унікальні статуси можна розділити на штучні та технічні. Штучні статуси не мають на увазі жодних додаткових технічних прав і відносяться до метапедичної сторони вікі-проєкта. Такі статуси звичайно пов’язані з внутрішніми традиціями, звичаями вікі, та їх отриманню часто передує якась локальна подія, наприклад, змагання між користувачами. Таке відбувається, наприклад, на Angry Birds Wiki або Викии Вики, де штучні статуси надають за перемоги на конкурсах[1]. Іншим прикладом може бути подяка користувачеві за заслуги перед вікі. Авжеж, на The Elder Scrolls Wiki (-ru) існують групи «заслужених адміністраторів» і «заслужених користувачів»[2]. Відсутність технічних прав компенсується нагородженням їх володарів різними візуальними елементами, що недоступні звичайним користувачам: юзербоксами, окремими кольорами для нікнейма і/чи спеціальними табличками в профайлі (які можна створити за допомогою сторінка ProfileTags).

Технічні статуси раніше[3] можна було запросити адміністраторам у співробітників Фандома. Однак восени 2015 року співробітники заборонили можливість запрошувати унікальні статуси такого роду, аргументуючи це тим, що багато користувачів запрошують статуси, які за функціоналом дуже схожі на звичайних адміністраторів, або статуси, які передбачають зовсім дрібні зміни і права. Тому отримати їх наразі практично не представляється можливим, хоча на «старих» проєктах їх майже і не прибирали. Таким чином, як можна зрозуміти, на відміну від штучних статусів, технічні надають цілком конкретні додаткові права, хай-то видалення сторінок або патрулювання редагувань. Здебільшого вони виявлялися проміжними до статусу адміністратора, оскільки на той момент за замовчуванням роль проміжних міг виконати лише незначний статус відкатника й пов’язаний із соціальним аспектом вікі статус модератора форуму. З січня 2016 року на усіх вікі з’явилися статуси модератора контенту і обговорень (поширені повноваження модератора форуму)[4], повноваження яких цілком підходить під більшість унікальних технічних.

Приклади вікі з додатковими статусами Редагувати

Технічні статуси Редагувати

  • Community Central — на центральній англійській вікі малися два статуси, що відсутні на інших проєктах: «lookupcontribs» (глобальний пошук редагувань користувача), «lookupuser» (пошук налаштувань користувачів)[5]. Вони пов’язані з підключенням тут розширень і не використовуються безпосередньо, оскільки ці ж права дають деякі глобальні статуси. Також статус адміністратора і модератора чату на цій вікі дає більше прав, ніж на звичайних вікі.
  • WARFRAME Wiki — один допоміжний статус, «editinterface». Як і адміністратор, може редагувати деякі сторінки з простору назв MediaWiki[6]. Статус бюрократа перейменований в «Lotus», а група автопідтвердженого користувача в «Tenno Recruit».
  • Wookieepedia — існує статус «blogger», можливості якого невідомі[7]. Надавався користувачам, пов’язаним з офіційним конвентом шанувальників «Зоряних воєн» — «Celebration Anaheim».
  • WoWWiki (-en) — маються два додаткових статуса: «patroller» і «moderator»[8]. Перші можуть патрулювати і відкочувати редагування. Другі здатні модерувати коментарі і блоги, відкочувати редагування, а також видаляти і захищати статті.
  • Викии Вики — два додаткових статуси — «Вартовий», функції: видалення/відновлення сторінок, відкат редагувань та інші і прапор «Автопатрульований», в права якого входить тільки автоматичне патрулювання редагувань при редагуванні статей. Другий прапор може присвоюватися адміністраторам і вартовим активним користувачам без повідомлень[9].

Штучні статуси Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Сторінка «Викии Вики: Конкурсы»
  2. The Elder Scrolls Wiki:Команда вікі
  3. Заява Vlazovsk’ого про згортання розділу статусів
  4. Блог участника: Vlazovskiy/Нові статус для користувачів
  5. Права груп користувачів Community Central
  6. Права груп користувачів WARFRAME Wiki
  7. Права груп користувачів Wookieepedia
  8. Права груп користувачів WoWWiki
  9. Права груп користувачів Викии Вики