FANDOM

АктивністьСтрибкоподібн

Стрибкоподібний розвиток вікі — один з п’яти типів розвитку вікі, при якому вікі-проєкт розвивається нерівномірно, а різкими стрибками, між якими знаходяться проміжки малої активності.

Характеристика Редагувати

При стрибкоподібному розвитку, на відміну від стабільного, проєкт дуже нестабільний і не має постійного статусу у вікі-світі, то сильно підвищуючи свою активність, то навпаки знижуючи. Як правило, при зниженні проєкт завжди опускається лише до певного рівня. Іноді після чергового падіння на ньому може початися вікістагнація, яка, втім, може так само швидко закінчитися, коли наступить період чергового вікіпідйому (что нехарактерно для негативного розвитку, тобто регресу проєкту). У періоди вікіпідйому «стрибкоподібна» вікі часом може піднятися дуже високо і на деякий час, і навіть зрівнятися з популярністю та активністю з більш стабільними топовими проєктами.

Стрибкоподібний розвиток може виразитися у різних показниках. Загальні його ознаки такі:

  • Непостійна активність, то різко піднімається, то так само різко зменшується;
  • В місяць (або інший певний період) пишеться різна кількість нових статей — то багато, то дуже мало або взагалі жодної; періодично трапляються «статейні дива»;
  • Позиція в WAM та відвідуваність постійно стрибає, то сильно збільшуючись, то зменшується;
  • Кількість постійних користувачів дуже нестабільне, час від часу на вікі одночасно працює відразу декілька користувачів, але їх кількість може швидко змінитися.

Не завжди до вікі-сайту зі стрибкоподібним розвитком можуть відноситися абсолютно усі ознаки, незначна їх частина може бути зовсім відсутньою.

Причини стрибкоподібного розвитку Редагувати

Такий тип розвитку звичайно відноситься до вікі-проєктів середнього розміру, що ще не дійшли до рівня великих, але вже давно не відноситься до маленьких. Тим не менш, іноді стрибкоподібно розвиватися можуть й великі вікі-сайти.

Причини стрибкоподібного розвитку можуть бути різними, найбільш поширені з них:

  • Мала кількість авторів. Якщо у проєкті присутні один-два автори, то створення статей відбувається тільки тоді, коли їх «відвідує натхнення». Якщо автори відсутні, розвиток практично сходить нанівець.
  • Тематика проєкту. У проєктах по деяким темам користувачі масово підключаються до активної праці тільки після виходу нового продукту (звичайно це пов’язано з тим, що за старими вже все написано, або ж старі продукти втратили актуальність) — наприклад, виходить нова гра, сезон серіалу, фільм або нова книга. В інший час активність такого проєкту досить низька.
  • Проведення конкурсів та інших заходів. Іноді на проєкті може трапитися приплив активності під час проведення тих чи інших конкурсів або інших заходів. У перервах між конкурсами на таких вікі звичайно відбувається період низької активності. Прикладом є в тому числі і Викии Вики, де під час проведення регулярних змагань з написання статей активність помітно зростає.
  • Заливання статей. Один або декілька користувачів роблять заготівлі статей і масово публікують їх в проєкті. Таким чином, кількість статей сильно зростає, а якщо у заливанні беруть участь багато людей, піднімається й активність (в той же час якість статей знижується).