FANDOM

Усі користувачі на будь-якій вікі мають свої статуси (також групи, прапори, права, рівні доступу), що дають їм доступ до певних інструментів Фандому. Технічний статус об'єднує в себе деякі кількість конкретних прав. Користувач, що володіє статусом, автоматично отримує всі його права.

Які саме права доступу дає той чи інший статус можна переглянути на спеціальній сторінці ListGroupRights. Знайти власників статусу можна через сторінку «Список користувачів».

Загальне Редагувати

Загальні статуси властиві багатьох користувачам. Звичайно це так названі неявні (англ. implicit) групи. Ними неможливо управляти безпосередньо, через інструмент управління правами, а в списку користувачів немає фільтра по їх власниками. Тим не менш, це повноцінні технічні статуси.

До загальних статусів відноситься також стан облікового запису, який має деякі атрибути технічного статусу, як, наприклад, плашка в профайлі.

  • All (усі, також позначається астеріском «*») — група прав, що володіють усі без виключення користувачів.
  • Анонімний користувач — непредставлений користувач, який технічно володіє тільки правами All.
  • Зареєстрований користувач — представлений користувач. На відміну від аноніма, має свій нікнейм й особисту сторінку. Може перейменовувати статті (не захищені від цього), писати в блозі, заходити в чат, завантажувати зображення та користуватися обговореннями.
  • Автопідтверджений користувач — зареєстрований користувач, що зробив на проєкті більше десяти редагувань й створив свій обліковий запис більше 4-ьох діб тому. Може редагувати частково захищені сторінки та додавати зовнішні посилання без капчи.
  • Заблокований користувач — користувач, що був підвержений блокуванню на який-небудь певній вікі. Не може робити нічого, крім читання сторінок, переглядаючи вихідний код сторінок і використання ряду простих інструментів типу порівняння версій. Не є технічним статусом.
  • Відключений користувач — обліковий запис, що остаточно позбавлений можливості робити будь-що на Фандомі, власник акаунту не може увійти в такий акаунт. Не є технічним статусом.

Локальні Редагувати

Badge-DiscussionsModerator Badge-Admin Badge-ContentModerator

Локальні привласнює бюрократ (деякі — простий адміністратор сайту). Вони включають додаткові можливості, що відсутні у простих користувачів. Діють тільки на тій вікі, на якому був виданий сам статус.

  • Відкатник — користувач, котрий може відкочувати небажанні редагуванн якогось користувача одним натискання клавіши. Відкатники допомогають впоратися з вандалізмом та небажаними редагуваннями.
  • Модератор чату — користувач, що керує чатом. Може видаляти користувачів з чату та повністю закривати користувачу доступ до нього.
  • Модератор обговорень — керуючий форумом, стінами обговорень, коментарями, чатом і обговореннями. Має більшість зв’язаних з ними прав, включаючи права модератора чата.
  • Модератор контенту — користувач, який може видаляти, відновлювати, перейменовувати без перенаправлень та захищати сторінки, а також перейменовувати та заміняти файли.
  • Адміністратор — користувач з високим статусом. Має безліч функцій. Має доступ до панелі адміністратора, може управляти блокуванням користувачів, оформленням сайту через конструктор тем, редагуванням деяких сторінок з простору MediaWiki, а також за замовчуванням володіє статусами модераторів.
  • Бюрократ — користувач з найвищим статусом, може знімати та видавати користувачам різні статуси. В права статусу «бюрократ» не входять права адміністратора, відкатника і модераторів, але бюрократ може вільно присвоїти собі усі ці статуси. Статус бюрократа можуть зняти тільки помічники та вище, і сам бюрократ.
  • Засновник — формальний статус. Засновник вікі за замовчуванням стає адміністратором та бюрократом, але згодом може бути знятий або понижений на посаді самим собою або помічниками. В цілому статус засновника не має ніяких особливостей, не може бути виданий іншому користувачу і чисто іменний. «Статус» зберігається у базі даних MediaWiki разом з даними про саму вікі, і тому не є статусом в звичному розумінні. Не може бути знятий.

Додаткові Редагувати

Додаткові спеціальні статуси, які також є локальними і присвоюються в деяких випадках:

  • Бот — автоматизований процес, що допомогає користувачам виконати різну «брудну роботу». Бот може бути створений адміністрацією, при цьому його необхідно зареєструвати у співробітників через Contact або відправити запит помічникам.
  • Перевіряючий IP — користувач, який може перевіряти IP-адреса. Запитується у співробітників, якщо це дійсно необхідно для сайту. Видається та зустрічається рідко.

Глобальні Редагувати

Badge-GlobalDiscussionsModerator Badge-Helper Badge-Staff VSTF

Глобальні статуси видаються або співробітникам Фандома, або користувачам-волонтерам і іноді в інших випадках. Вони діють на усьому хостингу і кожній його вікі.

  • Аутентифікований — мають користувачі, що є співробітниками компаній, з якими співпрацює Фандом. Доступу до будь-яких додаткових інструментів не мають.
  • Консул — помічники розробників (бета-тестери), допомогають їм з тестуванням нових елементів та розширень. Прямого доступу до будь-яких додаткових інструментів не мають.
  • Модератор обговорень Фандома — група волонтерів, що займаються підтримкою обговорень. Володіють великою кількостю відповідних прав, а також можуть блокувати.
  • Розробник-волонтер — розробники, що займаються виявленням та виправленням багів, а також технічною підтримкою Фандома і його проєктів.
  • Авангард — група волонтерів, завданням яких є вдосконалення контенту Фандома так, щоб він був доступний на максимально можливому кількості пристроїв. Володіють деякими правами адміністратора.
  • VSTF — користувачі, що мають права адміністратора на усіх вікі. Мають ряд особливих інструментів для боротьби зі спамом та вандалізмом.
  • Помічник — волонтери (рідше обличчя, що офіційно мають те або інше відношення до хостингу), що мають статус бюрократа, адміністратора, а також деякі додаткові права на усіх вікі. На відміну від інших груп волонтерів — помічники, в загальному, працюють на одному мовному порталі і не втручаються в справи інших порталів без особливої на те необхідності.
  • Співробітник — працівники Wikia, Inc., що володіють повним доступом до усіх налаштувань та інструментів. Вони допомогають та підтримують усю вікі-спільноту та усі вікі-проєкти. Зв'язатися зі співробітниками можна через сторінку Contact.
  • Утілити — статус, що відкриває доступ до більшості додаткових спеціальних інструментів.
  • Глобальний бот — глобальні боти.
  • Перекладач — користувачі команди волонтерів-перекладачів. В справжній час не беруть участь в перекладі повідомлень інтерфейсу.
  • Перевіряючий зображення — статус, що дозволяє здійснювати контроль за завантажуваними на Фандом зображення.
  • Перевіряючий зміст — група співробітників, що займаються перевіркою внесених змін в JS вікі-проєктів.
  • Content Volunteer — група волонтерів, що займаються певними питаннями змісту на не англійських вікі. Володіють частковими правами адміністратора, але при цьому не можуть відкочувати редагування.
  • News and Stories Wordpress — група волонтерів, що приймають участь в програмі Fan Contributor[1]. Раніше носив назву Fan Contributor.
  • Restricted-login — допоміжний статус, що забезпечуються більш захищений вхід. Видається користувачам з глобальними статусами для мінімізації ризику злому та отримання контролю над критичними функціями.

Видалені статуси Редагувати

  • Глобальний перевіряючий IP — перевіряючі IP, що мають доступ до інструменту перевірки IP-адресів на усіх вікі. Ніколи по-справжньому не використовувалися.
  • Facebook Connect user — зареєстрований користувач, що приєднав свій акаунт до соціальної мережі Facebook. На даний момент подібний статус скасований, хоча синхронізація з соцмережою досі можлива.
  • Модератор форуму — могли видаляти, закривати, переносити та редагувати теми на форумі. Статус був скасований на користь статусу модератора обговорень. Усі користувачі, що володіли статусом модератора форуму, автоматично були підвищені до модераторів обговорень.
  • Адмінментор — локальний статус, що видається волонтерам, що допомагає облаштувати вікі-проєкти — зроюити фон, шаблони, залучити користувачів, залагодити конфлікти. Був скасований разом з програмою адміністраторів-наставників.
  • Wikifactory — статус, що раніше давав доступ до WikiFactory, розширеню для змін конфігурації вікіпроєктів. В справжній час поєднаний з Fandom Utilities.
  • Emailconfirmed — зареєстрований користувач, що підтвердив свій email в налаштуваннях. Може отримувати розсилку пошт від Фандома та відновлювати пароль за допомогою email.
  • Зірка «Викии» — досвідчені користувачі, що дають поради іншим вкладникам і допомогающі ім в ровзитку вікі. Доступа доступу до якихось додаткових інструментів не мають. В справжній час поєднаний з Council.
  • Fan Contributors — група волонтерів, що приймають участь в програмі Fan Contributor, був замінений на News and Stories Wordpress. Крім того програма якийсь час діяла без статусу.
  • Wikiawidget — статус, що дає доступ до гаджетів Фандому, додаваемих на зовнішні сайти або на саму вікі. Був повністю видалений 21 березня 2017 року, що перестав використовуватися набагато раніше[2].
  • Poweruser — статус для збору статистики про те, як саме активні користувачі використовують розширення. Зібрана статистика дозволяє краще пристосовувати нові розширення під потреби користувачів. Технічно ж цей прапор нічого не дає. Був видалений 13 лютого 2018 року, але використовуватись перестав набагато раніше[3].

Примітки Редагувати

  1. Сторінка програми
  2. Технічне оновлення від 21 березня 2017
  3. Технические обновления [12.02-17.02] (2018) Вторник, 13.02