FANDOM

АктивністьСтабільнРозвиток

Стабільний розвиток вікі — загальний та найпоширеніший тип розвитку вікі, що характеризує спокійний розвиток проєкту з плавними, нерізкими змінами показників.

Опис Редагувати

Стабільний розвиток вікі необов’язково передбачає, що проєкт постійно стоїть на місці і ніяк не змінюється. Вікіпідйоми і/чи падіння трапляються час від часу, але виявляються не так явно, як при стрибкоподібному розвитку. Стабільний розвиток може мати як позитивну, так і негативну динаміку. В цілому цей термін передбачає довгострокову оцінку і протиставляється стрибкоподібним розвитком.

Загальні ознаки стабільного розвитку:

  • В невеликому діапазоні часу активності підтримується близько на одному рівні, зміни помітні тільки у довгостроковій перспективі — додаток або втрата користувачів, збільшення або зменшення середньої кількості редагувань;
  • Проєкт повільно змінює свої крайні позиції у рейтингу WAM;
  • У вікі є сформований корпус регулярних користувачів, що редагують, з постійною активністю, прихід нових постійних користувачів, як і відхід старих, трапляється досить рідко.

Причини стабільного розвитку Редагувати

Вікі-проєкти Фандому, що стабільно розвиваються, бувають різних розмірів. Такий режим активності, що не припускає частих переходів від гарного до поганого і навпаки, можна вважати найбільш надійним.

Типові причини стабільного розвитку — це:

  • Регулярна актуальна інформація, що оновлюється. Коли по тематиці проєкту регулярно з’являється новий контент, то це підтримує цікавість до вікі і дозволяє користувачам писати усе нові статті і доповнювати старі новими відомостями. Це властиво проєктам по серіалами (в тому числі манга/аніме).
  • Припинення оновлення тематики. Цей варіант протилежний попередньому. Коли за темою перестає з’являтися новий контент, вікі-проєкт постійно втрачає актуальність, активних користувачів та переходить до негативної динаміки розвитку.
  • Умовно нескінченна актуальна тематика. Контент деяких проектів може прагнути до нескінченності через величезний обсяг інформації за темою (як, наприклад, на Вікі Geometry Dash або Викии Вики). На таких проєктах можуть постійно з’являтися нові статті, забезпечуючи в цілому позитивну динаміку.
  • Наявність певної кількості постійних користувачів. Якщо є дуже багато постійних користувачів, навіть при відході деяких з них, загальний темп розвитку проєкту не зменшиться.