FANDOM

Редактор — інструмент, що дозволяє створювати та редагувати сторінки у просторі Фандому. Редактор є фактично одним з центральних інструментів проєкту, оскільки дозволяє вносити зміни до сторінки.

На даний момент існує п’ять типів редакторів статей:

Кожен редактор має свої плюси та мінуси.

Редактор Monobook Редагувати

Редактор Monobook

Редактор Monobook є стандартним редактором MediaWiki. Стаття редагується в режимі вихідного коду. За замовчуванням доступні наступні функції:

  • жирний шрифт
  • курсив
  • внутрішне посилання
  • зовнішнє посилання
  • заголовок другого рівня
  • вбудований файл
  • посилання на медіа-файл
  • математична формула
  • теґ nowiki
  • підпис
  • горизонтальна риса

В нижній частині вікна редактора, під клавішами «Записати», «Попередній перегляд» та «Внесені зміни» розташовується вікно з різними кодами для додавання шаблонів, зображень тощо, такими як [[Файл:Example.jpg|250px]] та {{Stub}}.

Plus Переваги: редагування відбувається у вихідному коді, що дозволяє досвідченим користувачам, знаючим коди, вводити їх безпосередньо. Присутне вікно-підказка з популярними кодами.

Minus Недоліки: редактор не має практично ніякого візуального оформлення, тому новим користувачам буде складно працювати зі сторінками.

  • Даний редактор використовується в скіні Wikia для редагування опису файлів.

Класичний візуальний редактор Редагувати

Класичний візуальний редактор був першим редактором скіна Wikia, замінив менш зручний редактор Monobook.

Порівняно з редактором Monobook, класичний візуальний редактор сильно спрощено, що дозволяє працювати в ньому навіть новим користувачам. Редагування статті проходить шляхом звичайного введення тексту. Для додавання елементів вікі-розмітки використовуються спеціальні клавіши у верхній частині вікна. Шаблони показуються спеціальними значками. Праворуч від вікна редагування знаходяться вікна-підказки для додавання галерей, шаблонів тощо.

Класичний візуальний редактор використовується для створення та редагування блогів, а також обговорень сторінок.

Plus Переваги: редагування сильно візуалізовано, стаття виглядає практично так, як вона виглядає при перегляді. Є клавіши для додавання елементів вікі-розмітки, шаблонів, галерей тощо.

Minus Недоліки: шаблони та галереї показуються спеціальними значками. Шаблони показують зміст лише при наведенні на них курсору. Для редагування шаблону необхідно провести ланцюжок дій. При великій кількості складних кодів редактор недоступний.

Вихідний код Редагувати

Вихідний код є режимом класичного візуального редактора. Вибирається при натисканні на вкладку у верхній частині вікна редагування.

Вихідний код є досить складним редактором для користувачів, які не знають вікі-розмітки. Текст у вікні редагування є повною версією тексту з усіма знаками, включаючи коди шаблонів, галерей та ін Коди різного типу виділяються різними кольорами. У верхній частині сторінки, як і в класичному візуальному редакторі, знаходяться клавіши для додавання елементів вікі-розмітки, однак доданий елемент додається у вигляді коду, наприклад, '''Жирний'''.

Вихідний код використовується у випадку, якщо сторінка має надто складний код, і редагування було запущено в режимі класичного візуального редактора. Також, змінений варіант вихідного коду використовується при редагуванні CSS та JS.

Plus Переваги: підсвічування кодів різного типу різними кольорами. Видно весь код сторінки. Можливе створення складних кодів.

Minus Недоліки: для редагування необхідно знання вікі-розмітки та інших кодів.

Новий візуальний редактор Редагувати

Новий візуальний редактор спочатку підключався через Wiki Features, однак пізніше став редактором за замовчуванням скіна Wikia.

Новий візуальний редактор є найбільш простим в освоєнні. При редагуванні сторінка виглядає так, як вона буде показуватися при перегляді. Всі шаблони, зображення, галереї та ін виглядають так, як вони будуть виглядати при перегляді.

Новий візуальний редактор також має набір кнопок для додавання вікі-розмітки і інших кодів у статтю. Панель розташовується під назвою сторінки, яка відображається у верхній частині вікна редагування. Новий візуальний редактор дозволяє додавати такі коди, як підкреслення, закреслення тощо, чого немає в класичному візуальному редакторі. Також більш зручним стало редагування шаблонів. Однак у нового редактора немає можливості додавання підписи, а також створення складних кодів.

Plus Переваги: найбільш простий в освоюванні редактор. Стаття виглядає в точності так, як буде виглядати при перегляді. Розширені можливості для додавання вікі-розмітки та інших кодів.

Minus Недоліки: менш зручний інтерфейс для користувачів, які працювали з класичним візуальним редактором. Відсутність можливості створення складних кодів.

Режим вихідного коду всередині нового візуального редактора Редагувати

Вихідний код всередині нового візуального редактора є окремим невеликим вікном.

Вихідний код всередині нового візуального редактора є найбільш складним редактором вихідного коду з усіх можливих, оскільки всі коди доводиться вводити вручну, тобто немає кнопок додавання елементів вікі-розмітки.

У вікні відображається повний вихідний код сторінки. Є можливість вносити різні зміни.

Plus Переваги: повне відображення вихідного коду сторінки.

Minus Недоліки: повністю ручне введення елементів кодів, що підвищує ймовірність помилки. Відсутність підсвічування коду, можливості підключити додаткові елементи інтерфейсу.