FANDOM

Редагування — поняття на вікі-проєкті, яке включає у себе зміни (редагування) або створення будь-якої сторінки, теми на форумі, повідомлення, а також завантаження/заміну файлів.

Загальне Редагувати

Коротко кажучи, редагування — це будь-яка дія, яка зараховується в лічильнику редагувань користувача у його профайлі і відображається на сторінці Спеціальна:Contributions. Без редагувань не може існувати вікі-проєкт, а користувач без редагувань — усього лише читач. Зважаючи на це, можна сказати, що редагування є загальним ресурсом для наповнення проєкту і найбільш важливим статистичним параметром у внеску користувача.

Редагування здійснюється на будь-якій незахищеній і не спеціальній сторінці, починаючи з натискання в заголовку кнопки «Редагування» або додавання до URL сторінки запиту ?action=edit. Безпосередньо здійснені редагування відбуваються тоді, коли користувач вносить зміни в статтю, редагуючи її зміст. Здійсненним вважається редагування, коли зміну тексту завешено і натиснута клавіша «Записати».

Роль редагувань Редагувати

Як вже було сказано вище, редагування — загальний і майже єдиний шлях поповнення контенту на вікі-проєкті, а їхня кількість і регулярність здійснення виявляє активність вікі та користувача. Однак, крім загальної функції, локальні правила вікі-проєкту можуть придавати редагуванням особливе значення при різних обставинах, наприклад:

  • Кількість редагувань користувача можуть бути параметром, необхідним для подачі заявки на будь-який статус.
  • Тільки при певній кількості редагувань користувач може брати участь в голосуваннях.
  • Кількість редагувань безпосередньо впливає на «звання» користувача.
  • Редагування певного виду або в певних категоріях статей можуть бути шляхом для отримання значків і досягнень.

Види редагувань Редагувати

Усі редагування можна розподілити на такі види: за розміром, за метою, за якістю, за простором назв. Взагалі-то видів можна виділити і набагато більше, але це — основне.

За розміром Редагувати

  • Нульові: особливий вид редагувань, коли зміст сторінки залишається незмінним. Такі редагування не фіксуються в історії сторінок і не враховуються в лічильнику редагувань користувача, але дозволяє перезібрати сторінку на сервері. Дані редагування корисні для оновлення ряду спеціальних сторінок (наприклад, «Посилання сюди» або «Некатегоризовані категорії»).
  • Дрібні: такі редагування, найчастіше, містять незначні зміни інформації в статті, наприклад, додання/видалення ком, виправлення помилок, додання якогось факту, простановка шаблону або інтервікі. Автор редагування може сам віднести її до дрібних, поставивши галочку у відповідному полі поруч з клавішою «Записати». Якщо редагування віднесене до дрібних таким чином, то їх можна приховати на сторінці нових редагувань.
  • Середні: містить порядну кількість зміненої інформації, наприклад, перероблення або додавання абзацу, створення галереї.
  • Великі: ними змінють часом половину статті, додаються багато нової інформації, дописують пару абзаців. На сторінці нових редагувань помітні по великим виділеним жирним цифрам, що позначають кількість доданих/видалених з статті байт.
  • Величезні: звичайно такими редагування повністю переписується стаття, або недостаб перевертається у повноцінну статтю. Спостерігаються так само, як і великі.

За метою Редагувати

  • Коректування: за їх допомогою виправляються неправильно викладена інформація або ж різні помилки. Часто такі редагування є дрібними.
  • Доповнення: такими редагуваннями в статті додаються нові абзаци або пропозиції.
  • Видалення: ними забирається непотрібний фрагмент статті, наприклад, помилковий факт.
  • Вандальні: здійснюються з метою нанесення шкоди вікі-проєкту, звичайно повністю очищають статтю від тексту або додають лайку.
  • Спамові: здійснюються для реклами будь-якого нікому не потрібного продукту, що шкодять вікі-проєкту, додаючи в статтю ніяк не відносяться до вікі пропозиції купівлі/продажу або посилання на зовнішні сайти.
  • Технічні: здійснюються для приведення в порядок зовнішнього вигляду статей. Наприклад, додаються шаблони, категорії.

За якістю Редагувати

  • Високоякісні: про такі редагування можна сказати, що нічого ні додати, ні відняти.
  • Якісні: ними в статтю додана потрібна і корисна інформація, практично не потребує коригування.
  • Низькоякісні: додана в статтю інформація мабуть й корисна, але непідтверджена, повторює вже сказане або потребує суттєвого доповнення. Часто можуть бути скасовані.
  • Даремні: додане або видалене з статті абсолютно нічого в краще сторону не змінює, а іноді і, навпаки, псує. Майже завжди скасовується.

За простором назв Редагувати

  • Редагування у статтях: складають більшість всіх редагувань у екзопедистів і роблять в основному просторі назв.
  • У шаблонах.
  • У категоріях.
  • На Головній і в просторі Project (на Фандомі має назву вікі).
  • У файлах: додається/змінюється опис файлу, завантажується файл.
  • У власному профайлі.
  • В пісочниці або особистому просторі: відбуваються переважно з метою тестів.
  • На форумі або стіні обговорення: створення теми, її виправлення, залишені і редагування коментаря.