FANDOM

Information icon

Це незавершена стаття.
Потрібно навести пару прикладів вдалих і невдалих прикладів революції.
Ви можете доповнити її, завдяки чому ви дуже допоможете нашому проєкту!

Революція — насильне зняття активного адміністратора (адміністраторів), що призводить до фактичної зміни влади на вікі.

Значення Редагувати

Майже завжди революція супроводжується певними обговореннями або голосуваннями за зняття певних користувачів. Іноді обговорення проходять порівняно мирно, однак в більшості випадків користувачі так чи інакше переходять до суперечок і взаємних образ. Якщо агресія революціонерів спрямована на бюрократа, у випадку перемоги протестувальники виявляються змушені вдатися до допомоги користувачів із глобальними правами, оскільки примусово зняти статус бюрократа з користувачів здатні тільки співробітники й помічники.

Як правило, під час революції на вікі спостерігається різкий сплеск активності на форумі і стінах обговорення, стає популярним чат. Редагування у статтях можуть як повністю припинитися, так і вноситися як і раніше.

Після виходу з революційної ситуації (тобто чи повалення адміністратора, або відступу заколотників) активність практично знижується, що викликано зникненням актуальної теми для обговорень і відходом/блокуванням представників програної сторони.

Причини Редагувати

Загальна причина початку революції на вікі-проєкті — невдоволення певної групи звичайних користувачів діями адміністратора (як якогось певного, так і усіх на вікі). При цьому протест може бути як вельми аргументований, наприклад, якщо пропонований до зняття здійснював на вікі різні порушення (як то вандалізм, флуд, образи та інше) або за ним помічалися спірні вчинки (блокування користувачів з неявними порушеннями/без порушень, ігнорування думки спільноти зі складних питань тощо), так і бути надуманим. У другому випадку пропозиція до зняття часто ґрунтується швидше на якійсь особистій неприязні або наявності конфлікту з адміном, ніж на його несанкціонованих діях.

Буває і так, що бунти з метою революції влаштовують заради тролінгу: заколотники намагаються зав’язати суперечку на порожньому місці, не переслідуючи жодних реальних цілей. Подібні дії при грамотних діях адміністрації легко перетинаються.

Як придушити революцію Редагувати

Щоб не допустити революції на своєму проєкті, адміністрація повинна зберігати компетентність та вирішувати конфлікти таким чином, щоб не допустити приниження жодної сторони.

Однак якщо ознаки революції все ж починають проявлятися, рекомендується:

  • Обговорити ситуацію з користувачами. Бесіду бажано організувати у чаті нейтральної вікі, де в жодного з користувачів конфлікту немає статусів. Це положення не допустить несправедливих видалень та блокувань.
  • Якщо революціонери не мають рацію, пояснити їм справжній стан справ. У ряду випадків незадоволені користувачі трактують дії адміністратора неправильно: необережно сказана фраза наводить їх на думку про навмисне хамство, а недостатньо повно викладена причина блокування здається очевидно надуманою. Для усунення непорозумінь, адміністратор повинен адекватно викласти заколотникам власну позицію і доказати, що їх уявлення не відповідають дійсній ситуації.
  • Якщо революціонери вказують на справжні помилки, попросити вибачення та показати, що адміністрація готова виправитися. Складність полягає в подоланні психологічного бар’єру: потрібно признати власну неправоту і продемонструвати конструктивні починання.
  • Якщо точка зору адміністрації не збігається з позицією революціонерів, знайти компроміс. В іншому випадку організувати загальне голосування, де кожен користувач проєкту висловиться, привівши аргументи. Якщо голосування дає нічийний результат, або одна зі сторін на зовсім небагато перевершує іншу, варто продовжувати обговорення до досягнення консенсусу.

Поширена проблема — використання блокувань як єдиний засіб упокорення незадоволених. До позбавлення доступу до редагування має сенс вдаватися лише по відношенню до користувачів, що поводяться очевидно неадекватно і які не зацікавлені в покращенні ситуації на вікі і/або здійснюють грубі порушення під час конфлікту.

Приклади Редагувати

Information icon

Цей розділ не дописаний!
Ви можете допомогти проєкту, дописавши його.

Невдалі Редагувати

Вдалі Редагувати