Приклад поділу правил за сферами діяльності

Правила — система положень, приписів або установок, що носять обов’язковий або, рідше, рекомендаційний характер.

Як кожен вікі-проєкт на Фандомі може мати свої власні правила, так і окрема сфера віртуальної життєдіяльності користувачів всередині нього, нехай це, на прикладі обговорення, коментарі до статей або основний простір. Звичайно обмеження і приписи, пов’язані з певною частиною проєкту, обмежені між собою та класифіковані.

Для усього хостингу в цілому роль правил виконують загальнообов’язкові до виконання Умови використання Фандому.

Приклад сторінки спеціалізованих правил

Споруда[ред. | ред. код]

Майже завжди правила включають в себе вступну частину, у якому описуються загальні рекомендації до користування функціями вікі. Цей сегмент може розташовуватися як на початку, звичайно у вигляді якогось короткого напуття, а може знаходитися внизу сторінки (нерідко обидві варіанти поєднуються один з одним).

Загальна частина правил практично в усіх без винятків являють собою розділ із заборонами на ті чи інші дії на проєкті. Нерідко поруч з порушенням відразу вказується покарання, яке буде отримано в разі його вчинення.

Іноді на сторінці з правилами можуть бути написані поради з використання вікі. У ряду випадків може прямо пояснитися, чому ті чи інші дії на вікі-проєкті заборонені.

Стандартні види порушень, заборонені правилами проєктів[ред. | ред. код]

Типовими діями-порушеннями, на які накладають заборони правила більшості вікі і при цьому вони заборонені також Умовами використання, є:

  • образи: висловлення, що мають своєю метою образити або принизити іншого користувача проєкту; зазвичай прирівнюється до дрібних порушень, рецидиви можуть привести до розгляду дій порушника як агресивної поведінки;
  • вандалізм: одне з найбільш важких порушень, що нерідко ставить клеймо на подальшу репутацію користувача, яка його вчинила — псування або вилучення змісту статей; карається блокуванням з першого раза на більшості вікі-проєктів;
  • спам: поширення посилань, реклами або іншого подібного контенту в масовому порядку; що прирівнюється до вандалізму за тяжкістю порушення;
  • провокаційна поведінка може включати у себе тролінг, власне провокації, грубість, ті ж образи, погрози, переслідування користувачів; каратися, як правило, спочатку попередженням, а в наступних випадках може довести до безстрокового блокування.

Майже завжди місцеві правила також забороняють деякі інші дії, проте в глобальних Умовах використання нічого не сказано:

  • флуд: повідомлення, коментар чи тема, що містить в собі набор слів чи символів, що не несуть в собі сенсу; часто розглядається як ознака неадекватності користувача;
  • війна редагувань: ситуація, коли дві чи більше користувачів постійно скасовують редагування один одного у певній статті чи групі статей та замінюють на свій варіант;
  • статпад: здійснення великої кількості редагувань заради балів досягнення; думки адміністраторів різних вікі про ступінь тяжкості цього діяння розходяться, однак воно завжди карається як мінімум попередженням при рецидиві;
  • «метушня»: так звана «імітація бурхливої діяльності», коли користувач не приносить вікі-проєкту користі, при цьому постійно влазить в будь-які обговорення або статті; заборона не всюди, часто стає предметом суперечки між адміністраторами з різними поглядами, оскільки одні хочуть позбавитися від подібних користувачів, а інші посилаються на те, що явно вони правила не порушують (оскільки дуже складно прописати в останніх точне визначення подібної діяльності).

Часто зустрічаються заборони в правилах обговореннях на:

  • офтоп: повідомлення, що не мають відношення до теми обговорення;
  • некропостинг: коментарі чи повідомлення, залишене до поста, теми чи іншому коментарю, де остання відповідь до цього був залишений більше півроку тому.

Не на усіх вікі офтоп і некропост вважаються порушенням і рідко приводять до тривалих блокувань.

Типові різновиди покарань[ред. | ред. код]

  • попередження: являє собою повідомлення від представника адміністрації на стіні обговорення порушника; як правило, у випадку ігнорування попередження відбувається вже блокування;
  • блокування: технічна заборона користуватися функціями редагування та спілкування;
  • безстрокове блокування: (розм. пермач) — форма максимального покарання на певній вікі, видається у випадках, коли користувач порушував правила багаторазово або зареєструвався з провокаційною метою і відразу почав займатися тролінгом/вандалізмом/спамом/флудом.

У чаті:

  • кік: вилучення користувача за чату; по суті — аналог попередження на вікі, оскільки користувач, якого кікнули, може спокійно повернутися у чат, однак, якщо він проігнорує кік, його можуть заблокувати;
  • бан в чаті: обмеження доступу у чат певному користувачів на певний термін.

Правила та Умови використання Фандому[ред. | ред. код]

В межах хостингу Фандому, його Умови використання мають поверхи над локальними правилами будь-якого вікі-проєкту. Якщо правила певної вікі суперечать Умовам використання, то адміністрація вікі буде знята або заблокована помічниками або співробітниками.

У той же час якщо місцеві правила містять заборони на дії, які не заборонені Умовами використання, то за введення таких пунктів ніяких санкцій в бік авторів правил не буде, а модератори або адміністратори проєкту будуть мати повне право блокувати та попереджати порушників у відповідності з ними.