FANDOM

АктивністьГрафік ПозитивРозвиток

Графік позитивного розвитку вікі. Вікі постійно піднімається і практично не падає

Позитивний розвиток вікі — найбільш рідкісний тип розвитку проєкту, що характеризується постійною еволюцією і збільшенням показників активності і популярности.

Часто період позитивного розвитку триває не дуже довго, і рано чи пізно проєкт все ж знаходить свою стабільну позицію у вікі-світі.

Опис Редагувати

Позитивний розвиток, що слідує від назви, є найпродуктивнішим сценарієм розвитку вікі-сайту, оскільки воно передбачає постійні вікіпідйоми, після яких проєкт нітрохи не втрачає зароблені позиції, а тільки продовжує зростати. Для позитивного розвитку нехарактерні великі падіння, але дрібні іноді все ж можуть траплятися (так само як при негативному розвитку іноді можуть траплятися незначні підйоми, які мало впливають на загальну картину), хоча, як правило, швидко закінчуються.

Загальні ознаки позитивного розвитку такі:

  • Активність постійно збільшується, кількість редагувань зростає тільки вгору;
  • Кількість статей в місяць (або інший певний довгий період) регулярно збільшується, періодично трапляються справжні «статейні дива»;
  • Позиції в WAM весь час зростають і практично ніколи не падають, або рідко коли падають;
  • Аудиторія проєкту та кількість переглядів часто збільшується, але понижається вкрай рідко;
  • На вікі весь час реєструються нові користувачі, деякі з яких поповнюють ряди регулярно активних редакторів.

Не варто плутати позитивний розвиток з ситуацією, коли вікі-проєкт протягом довгого часу знаходиться в однаково гарному стані, але не здійснюють постійних стрибків вгору — в такому випадку ми маємо справу зі стабільністю і стабільним розвитком. Також потрібно провести кордон між позитивним та стрибкоподібним розвитком — у другому випадку різкі підйоми також можливі, але за ними обов’язково повинні слідувати падіння, що нехарактерно для позитивного розвитку.

Причини Редагувати

Як вже було сказано раніше, період позитивного розвитку вікі звичайно досить короткий, і після нього проєкт починає розвиватися або стабільно, або стрибкоподібно. Позитивний розвиток звичайно відбувається у наступних випадках:

  • Проєкт довгий час знаходився у вікірецесії або вікістагнації, але нарешті певна група користувачів (або навіть один користувач) приймають рішення відновити його і починає активно працювати у цьому направлені. Вікі постійно повертає усі позиції, які вона мала в своїй кращій формі, або навіть набирає більш високі.
  • Проєкт було створено недавно, але швидко залучив до себе групу ентузіастічних користувачів, що бажають допомогти його розвитку. Вікі протягом певного періоду різко набирає високі позиції, у деяких випадках вона навіть може увійти у число «найкращих» вікі.
  • Давно створений проєкт, що раніше розвивався стабільно, став неочікувано залучати велику групу нових ентузіастічних користувачів (або ж повертаються багато старих користувачів, які раніше були неактивними/малоактивними), що бажають покращити його. Таке відбувається досить рідко, але також можливо.

Причини, з яких такі ситуації виникають, звичайно такі:

  • Залучення цікавості до тематиці проєкту. Якщо на вікі виходить новий продукт за її темою, який вимагає довгого і тривалого написання нових статей, проєкт може протягом довгого часу розвиватися стрімко. Однак, в таких випадках іноді просто трапляється одноразовий вікіпідйом, після якого проєкт знову повернеться в поточну форму.
  • Популярність тематики. В рідких випадках тематика може бути божевільно популярна сама по собі, і тоді відразу після створення і доведення вікі до пристойного стану на неї приходить безліч нових вкладників, і цей приплив може тривати довго.
  • Реклама проєкту. Іноді, якщо проєкт був десь (наприклад, у відеохостингу YouTube) прорекламований, на ньому може також з’явитися багато нових користувачів, які будуть якийсь час підвищувати активність проєкту.