FANDOM

Платинові вікі — тип вікі-проєктів, кількість статей на яких варіюється від 100 000 до 999 999. Після досягнення 1 000 000 статей вікі також стає «мільйонною».

Виникнення терміну Редагувати

Термін «платинові вікі» вперше був запропонований 4 лютого 2012 року користувачем Михаэль[1]. Точного значення даного терміну він не пояснив, лише запропонував зробити «більше медальних вікі». З тих пір про цей термін більшість користувачів надовго забули, та вживався він дуже рідко.

Однак, 29 грудня 2012 цим терміном почав користуватися Aenn у своїх статтях на Викии Вики. Спочатку він за допомогою нього позначав вікі, що мають мільйон та більше статей, однак пізніше «платиновими вікі» користувачі Викии Вики стали називати і ті проєкти, на яких сто тисяч і більше статей. Термін став популярним на Викии Вики, і ним також стали користуватися деякі користувачі інших вікі, а пізніше й україномовні користувачі. Втім, офіційно на Вики Сообщества він не використовується.

Опис Редагувати

Платинових вікі на усьому Фандомі зовсім небагато. Практично будь-яка платинова вікі — результат дуже великої роботи користувачів, яка тривала багато років. Варто зауважити, що далеко не кожен проєкт може стати платиновим, це можливо тільки з тими вікі, теми яких настільки широкі, що дозволяють написати кілька сотень тисяч статей. Повністю покинутих вікі серед покинутих проєктів практично немає, на більшості з них регулярно здійснюються редагування. Деякі платинові вікі вважаються одними з найкращих проєктів хостингу.

На українському порталі немає жодного такого проєкту. На англійському порталі платинових вікі набагато більше, найбільш відомі з них: Wookieepedia, Uncyclopedia (-en), WoWWiki (-en) та інші.

Характеристики Редагувати

Майже усі платинові вікі являють собою дуже великі проєкти з великою аудиторією, постійною активністю та величезною кількістю користувачів. Редагування на більшості з них здійснюються якщо і не цілодобово, то хоча б щоденно. Нові статті на таких проєктах пишуться не дуже часто, оскільки в більшості випадків на платинових вікі вже освітлені усі загальні теми. Однак, якщо проєкт присвячений не іграм, фільмам або книгам, а відноситься до порталу «Інтереси та культура» (як, наприклад, у випадку з LyricsWiki), статті можуть писатися значно частіше.

Оформлення на платинових вікі звичайно дуже гарне. Майже на усіх платинових вікі є фавікон, фон, логотип, налаштування CSS і JS.

Интересные факты Редагувати

  • Співробітник Kuzura в 2019 році на "Вики Сообществах" зазначив, що поділ проєктів на платинові є зайвим, достатньо просто: бронзові, срібні та золоті.

Примітки Редагувати

  1. Пропозиція Михаэля