FANDOM

Перейменування — зміна назви сторінки. Дана опція доступна тільки зареєстрованим користувачам і не працює для сторінок категорій і MediaWiki.

Перейменувати

Опис Редагувати

Іноді на вікі-проєктах виникає необхідність зміни назв сторінок. Нижче наведені деякі причини для перейменування:

  • друкарська помилка або помилка в назві;
  • назва не відповідає або перестала відповідати правилам вікі;
  • зміст статті звузився, розширився або іншим чином змінився.

У перейменуванні сторінки є свої переваги: при цьому процесі зберігається історія редагувань до і після перейменування. Перенесення змісту зі старої сторінки на нову видаляє цю історію, відповідно, втрачаються імена користувачів, що внесли внесок у створення статті.

Інформація про перейменування з'являється на сторінці нових редагувань, історії сторінки, а також в журналі перейменувань. Якщо відкрити сторінку перейменування, то журнал перейменувань також буде відображатися в її нижній частині.

Процес перейменування Редагувати

Щоб здійснити це, необхідно натиснути на стрілку поруч з клавішою «Редагувати» і у відкритому списку вибрати «Перейменувати»; іншим способом є перехід на спеціальну сторінку MovePage з вказаним через слеш назви сторінки для перейменування (наприклад, для це сторінки це буде Спеціальна:MovePage/Перейменування).

У відкритому вікні під текстом-описом інструменту знаходиться, власне, сам інструмент.

Нижче наведено невеликий опис існуючих можливостей:

  • Вгорі блока знаходиться автоматично заповнюване поле «Перейменувати сторінку», де вказується назва тієї сторінки, яку потрібно перейменувати.
  • Слідом йде розділ «Нова назва», що складається з двух частин:
    • вибору простору назв (за замовчуванням використовується той простір, яке було у вихідної сторінки);
    • і поля для нової назви сторінки (за замовчуванням там знаходиться назва сторінки, яку ми хочемо перейменувати).
  • Далі вказується причина, чому сторінка має перейменуватися (поле можна залишити порожнім).

Присутні також додаткові параметри:

  • «Перейменувати відповідну сторінку обговорення» (галочка вже стоїть, але її можна зняти, але не перейменовувати обговорення не рекомендується).
  • «Залишити перенаправлення» (тільки в адміністраторів, галочка вже стоїть; її також можна зняти, якщо немає необхідності залишати перенаправлення на стару назву).
  • «Перейменувати підсторінки сторінки обговорення (до 100)» (можна поставити галочку, якщо це необхідно).
  • «Спостерігати за цією сторінкою» (галочка вже стоїть, за необхідності можна зняти).

Конфлікти при перейменуванні Редагувати

Іноді при зміні назви сторінки може виникнути ситуація, коли дана назва вже використовується. У тому випадку, якщо у користувача є права адміністратора, з'явиться додаткове поле «Так, вилучити цю сторінку». Якщо поставити туди галочку і продовжити перейменування, то сторінка з вже використовуваною назвою буде видалена, в результаті чого конфлікт буде дозволений.

Вандалізм та протидія Редагувати

Перейменування можна використовувати й для вандалізму, наприклад для зміни назв сторінок вікі, при якому створюється велика кількість перенаправлень, в підсумку чого на вікі зникне можливість нормально працювати і навіть просто читати статті. Виправлення такої діяльності займає достатньо багато часу, через що в подібних випадках рекомендується звернутися до VSTF і помічників.

В деяких випадках буде корисно поставити захист від перейменування, обмежив коло користувачів, які можуть змінювати назви сторінок (з останнім рівнем захисту даною можливістю будуть володіти тільки користувачі з правами модератора контенту або адміністратора).

Цікаві факти Редагувати

  • Звичайні користувачі не бачать клавіші «Перейменувати» для власних блогів, незважаючи на те, що можуть змінити їх назву через Спеціальна:MovePage.