FANDOM

Увага 02

Інформація в цій статті або деяких її розділах застаріла.
Ви можете допомогти проєкту, оновивши її.

Official Wiki Badge

Офіційна вікі — це вікі, яка підтримується компанією-володарем авторських прав на контент, що використовується у якості теми вікі.

Близько у травні 2018 року[1] існування офіційних вікі стало простою формальністю, а сама програма припинила існування в такому вигляді, в якому вона описана нижче[2]. Однак, 17 липня 2019 було заявлено про перейняття досвіду Gamepedia та поновленні програмі офіційних вікі під назвою Fandom Official Community Partnership Program[3].

На даний момент немає чітких уявлень про те, що буде давати статус офіційної вікі і і чи буде ця програма поширюватися на український портал.

Опис Редагувати

PlanetSide 2 Wiki

Приклад логотипу «старої» офіційної вікі

Впізнати офіційну вікі можна за логотипом, до якого доданий логотип компанії, або за логотипом самої компанії на головній сторінці вікі. Також більшість офіційних проєктів має стандартний фавікон.

Підтримка з боку компанії своєї офіційної вікі може бути різною: від надання вікі ексклюзивної інформації і/чи матеріалів до участі співробітників компанії у створенні та редагуванні статей. Як правило, якщо офіційна вікі створюється заново, а не береться одна з діючих вікі, її засновують та наповнюють співробітники Фандому. Це дозволяє контролювати якість контенту і не допустити в адміністратори випадкових користувачів.

Оскільки в праці над офіційними вікі-проєктами бере участь дизайнерський відділ Фандому і співробітник компанії, що дозволяє створити на вікі вельми оригінальне та якісне оформлення.

Історія Редагувати

Вперше створення офіційних вікі-спільнот на Фандомі обговорювалося під час виставки відеоігор E3 в червні 2012 року. Першою компанією, з якою співробітниками вдалося домовитися, стала Sony Online Entertainment. Про співробітництво було оголошено у спеціальному блозі у жовтні 2012 року[4]. Першими офіційними вікі-проєктами які стали існувати з 2005 року, це EverQuest 2 Wiki і нова PlanetSide 2 Wiki. Вони була заснована співробітником Фандому MarkvA.

Перший досвід виявився вельми успішний, але швидкого зросту кількості офіційних вікі-проєктів не відбулося. Головною причиною цього, яка здається, стало фінансування. Далеко не всі компанії готові розглядати вікі як рекламний майданчик своєї продукції, вкладати в неї кошти і трудові ресурси. Тому на Фандомі зараз усього близько двох десятків офіційних вікі-проєктів.

На даний момент найбільш тісна співпраця спостерігається в праці над англійською Shadow of Mordor Wiki. Окрім того, що співробітники Monolith Productions (підрозділ Warner Bros. Games) активно працювали на вікі до виходу відеоігри Shadow of Mordor, після релізу вони сумісно із співробітниками Фандому розробили і випустили ексклюзивний додаток для iPad, заснований на контенту вікі-проєкту[5].

Україномовний портал Редагувати

Information icon

Цей розділ не дописаний!
Ви можете допомогти проєкту, дописавши його.

Список офіційних вікі-проєктів Редагувати

Офіційні вікі можна умовно поділити на «старі» і «нові», за відповідними програмами створення офіційних вікі. Деякі вікі створені в рамках першої програми вже не мають офіційного статусу (і усього, що з нього випливало) або зовсім покинуті. Нижче представлений список «старих» офіційних вікі.

Цікаві факти Редагувати

  • На офіційних вікі-проєктах від Sony Online Entertainment зміст статей потрапляє під ліцензію CC-BY-NC, а не під CC-BY-SA, як на переважній більшості вікі-проєктів на Фандомі. Вона означає, що матеріали вікі не можна повторно використовувати в комерційних цілях.
  • На російськомовному порталі також повинна була з'явитися офіційна Shadow of Mordor Wiki, але у підсумку Warner Bros. Games відмовилася від цієї ідеї. Поки йшли переговори, домен ru.shadowofmordor.wikia тимчасово перенаправляв користувачів на Вики Сообщества, щоб ніхто з користувачів не зайняв його.

Примітки Редагувати

  1. Точну дату невідомо, оскільки офіційних анонсів з цього приводу не було.
  2. Редагування від співробітника у статті на Викии Вики
  3. Introducing the Fandom Official Community Partnership Program
  4. Блог про перші офіційні вікі-проєкти
  5. Приложение для видеоигры Shadow of Mordor