FANDOM

Нульовий розвиток вікі

Графік нульового розвитку. Активність проєкту на нулі, зрідка відбуваються короткострокові вікіпід’еми

Нульовий розвиток вікі — один з п’яти типів розвитку вікі-проєкту, що характеризується повною відсутністю активності на проєкті.

Опис Редагувати

Проєкти з нульовим розвитком є покинутими — протягом тривалого часу на них повністю або практично повністю відсутні якісь ознаки життєдіяльності користувачів.

Загальні ознаки нульового розвитку:

  • На проєкті немає жодного постійного редактора. Можливі епізодичні появи одноденних вкладників, які ніяк не вплинули на проєкт.
  • Кількість статей на проєкті не міняється або міняється досить повільно.
  • Позиції в WAM досить низькі, або проєкт зовсім не входить в даний рейтинг.
  • Аудиторія проєкту невелика або повністю відсутня.

Причини нульового розвитку Редагувати

Причини нульового розвитку проекту в основному збігаються з причинами негативного розвитку і вікірецесії. Нульовий розвиток зачіпає будь-які проєкти, починаючи з найменших і закінчуючи досить великими.

Виділяються такі причини нульового розвитку вікі:

  • Незапотребованість тематики проєкту — одна з найчастіших причин нульового розвитку: або тематика вікі-проєкту була неактуальна з самого початку (типовий приклад — проєкти про фанон) або з якоїсь причини різко стала незапотребованою.
  • Втрата інтересу редакторів до проєкту — у випадку досить широкої тематики проєкту користувачі рано чи пізно можуть вирішити, що не можуть повинним чином розвивати проєкт і припинають свою діяльність.
  • Досягнення «стелі» проєкту також можуть бути причиною нульового розвитку проєкту: якщо користувачі описали абсолютно всю інформацію по тематиці проєкту, то великий шанс того, що вони почнуть покидати проєкт. Однак, в такій ситуації становлення проєкту покинутим аж ніяк не гарантована: якщо тематика досить популярна, навіть незважаючи на рідку появу нового контенту (або повна його відсутність), проєкт може залишитися в нормальному стані.

Перспективи Редагувати

Для виходу проєкту з нульового розвитку повинен відбутися різкий вікіпідйом, тобто тематика проєкту повинна знову стати затребованною. Причиною для цього може стати:

  • Вихід нового матеріалу по об'єкту, що описується проєктом (тобто повинна з’явитися нова гра/книга/фільм/серіал тощо).
  • Різке повернення редакторів на проєкт (якщо він впав в даний стан через втрату інтересу вкладників до енциклопедії).

Підсумком вікіпідйому повинно стати повернення проеєту до стабільного або стрибкоподібного розвитку.