FANDOM

Forum-5

Спеціальна: Форум зі списком «головних тем» (розділів форуму)

Новий форум — розширення, яке додає на вікі-проєкт місце для обговорення різних тем і питань, що пов’язані з вікі. Було представлено в листопаді 2012 року[1]. На даний момент це розширення є тільки на тих проєктах, де були підключені імовірно до восени 2016 року. На усіх нових вікі за замовчуванням підключені обговорення.

Історія Редагувати

Forum-1

Один з скриншотів демо-версії

Спочатку нового форуму як такого на Фандомі не існувало. На кожному проєкті був класичний форум, що з’являвся з моменту створення вікі. Лише 26 липня 2012 року помічник Kuzura представляє у своєму новому блозі демо-версію нового форуму або його другу версію, який скоріше повинен з’явитися на хостингу[2]. В якості нововведень на форумі описувалась можливість ставити «Мені подобається» до відповідей, автоматичне додавання підписів, а також кардинальна зміна зовнішнього дизайну форуму. На деяких проєктах, як Muppet Wiki він з’явився ще раніше — в червні того року[3]

Ідея нового форуму була прийнята користувачами досить позитивно, однак в якості недоліку вказувалося зникнення індивідуальних підписів при залишенні повідомлень. Через декілька місяців, в листопаді 2012 року на англійських вікі[1] і трохи пізніше, в січні 2013 року для російських вікі новий форум був включений у лабораторію Wiki Features[4]. Крім раніше згаданих нововведень, в блогах відмічалося спрощення можливостей комунікації між читачами та редакторами в цілому. Однак, це була не закінчена версія форуму. Протягом наступних місяців форум постійно оновлювався та покращувався. Наприклад, після оновлення від 6 березня 2013 теми на форумі почали сортуватися за датою свого створення[5], а технічне оновлення від 17 липня 2013 року дозволило додавати шаблони в описи головних тем[6].

Пристрій форуму Редагувати

Forum-6

Створення теми

Форум є одним з найпопулярніших елементів в лабораторії Wiki Features. Після підключення посилання на форум автоматично з’являвся в локальному навігаційному меню проєкту. Форум підрозділяється на кілька частин: «Спеціальна: Forum», де представлений список головних тем; «Головні теми», що поєднує дискусії, які мають схожу тематику; а також «Теми» — дискусія, що містить вступне повідомлення та відповіді на нього.

Кожен користувач може створити власну тему на форумі. Робиться це досить просто і швидко:

  • Перш за все, користувач повинен зайти на форум і вибрати одну з головних тем. За можливістю, вибір повинен бути грамотним і спокійним. Після цього потрібно натиснути на віконце «Що ви хочете обговорити?». Сюда вводиться назва вашої теми, наприклад: «Як редагувати MediaWiki-сторінки?». Пам’ятайте, що назва не повинна бути великою.
  • В центральному полі потрібно написати текст повідомлення, після чого натиснути на «Публікація». Перед публікацією можна подивитися на свою тему через «Попередній перегляд», скориставшись відповідною клавішою. При бажанні користувач може додати загальну тему, тобто ввести назву статті, до якої відноситься дана тема. В такому випадку, посилання на обговорення з’явиться в пов’язаних статтях. Ввести назву можна тільки існуючої статті у віконці нижче. Адміністратори та модератори також можуть оповістити всіх користувачів про своє повідомлення, поставивши галочку біля «Повідомити про цю тему».

Створив свою тему, користувач автоматично починає її відстежувати. Щоб скасувати цю дію, достатньо повернутись до теми і натиснути на клавішу «Не слідкувати».

Усі користувачі також можуть брати участь в обговореннях на форумі. Щоб це зробити, достатньо зайти в необхідну вам тему і натиснути на «Відповісти». У відкритому вікні потрібно набрати текст, після чого натиснути «Відповісти». Повідомлення автоматично з’явиться в темі. У полі для набору тексту можна додати зображення, посилання, а також виділити текст кольором або курсивом. Звичайні користувачі можуть видаляти власні теми і повідомлення, також вони мають доступ до клавіші «Цитата». Вона дозволяє узяти цитований текст в рамку, виділивши його курсивом. При бажанні рамку можна зробити кольоровим, а текст відредагувати. Теми і відповіді, що вам сподобалися, можна відмітити, натиснув на клавішу «Мені подобається». Лічильник збільшиться, та ім’я користувача буде занесено у окремий список, що можна переглядати.

Зовнішній дизайн форуму Редагувати

Forum-3

Список тем у головній темі

Дизайн нового форуму значно відрізняються від старого. Теми і повідомлення сильно нагадують стіни обговорення, що недивно, оскільки форум пов’язаний на цьому розширенні. При переході за посиланням, користувач бачить сторінку, де перераховані усі головні теми. Біля кожного заголовку є лічильник активних на даний момент обговорень і загальну кількість повідомлень у цій темі. При переході по одній з головних тем відкривається вікно з списком тих повідомлень, які в неї є.

Forum-2

Фрагмент стандартних правил

Якщо тем більше 25, то список буде розбитий на сторінки. Біля кожного є лічильник проставлених відміток «Мені подобається», кількість написаних в ньому повідомлень і клавіша, що дозволяє слідкувати за цією темою. Праворуч знаходиться вікно, де можна побачити активність на форумі — дати останніх написаних тем і повідомлень в них.

Також форум має ряд правил, які при підключенні форуму створюються автоматично. Адміністратори можуть налаштувати ці правила на свій розсуд за допомогою спеціальної сторінки. Побачити ці правила можна, натиснувши на клавішу «ПРАВИЛА ФОРУМА/ДОВІДКА».

Управління форумом Редагувати

Forum-4

Видалення теми

До кінця січня 2015 року приймати участь в роботі в очищенні форуму могли абсолютно всі користувачі, за винятком анонімних, які не могли видаляти навіть власні повідомлення. Однак, після технічного оновлення від 22 січня, на порталі був введений новий статус, названий модератором форуму[7]. У його права входило видалення та відновлення тем як на форумі, так і на стінах обговорень інших користувачів. Одночасно з цим звичайні користувачі позбавлялися від прав видаляти чужі повідомлення зі стін, за винятком власних стін. Втім, в січні 2016 року статус модератора форуму був скасований і замінений статусом модератора обговорень[8].

Таким чином, приглядаючи за форумом, як правило, модератори і адміністратори, мають ряд додаткових можливостей.

  • Видалення ті відновлення як своїх, так і чужих повідомлень, і навіть тем на форумі. Ці дії зберігаються в історії теми.
  • Можливість закривати та відкривати різні обговорення. Ці дії зберігаються в історії теми.
  • Можливість редагування чужих повідомлень і тем на форумі. Ці дії зберігаються в історії теми.
  • Можливість встановлювати оповіщення на різні теми з метою, щоб про них дізналися інші користувачі. Вступне повідомлення теми при цьому автоматично редагується, включаючи деякі додаткові відомості. Оповіщення буде активним до моменту, поки користувач його не прочитає, або поки не пройде тиждень.
  • Також користувачі з цими правами можуть управляти головними темами форуму. Наприклад, їх можна переміщувати, піднімаючи вгору найактуальніші обговорення.

Примітки Редагувати

  1. 1,0 1,1 User blog:BertH/New Forums now available in Labs
  2. Новий Форум — демо-версія
  3. Did Kermit and Miss Piggy get married?
  4. Новий Форум в Лабораторії Вікія
  5. Техічне оновлення від 6 березня 2013
  6. Блог користувача: Kuzura/Технічне оновлення від 17 липня 2013
  7. Модератори форуму
  8. Блог участника: Vlazovskiy/Нові статуси для користувачів

Див. також Редагувати