FANDOM

Ця стаття описує видалений або застарілий контент. Усе, що в ній описано, недоступно або працює неправильно.
Wikia Maps

Карти (англ. Maps) — розширення Wiki Features, що дозволяє користувачам створювати інтерактивні карти. Було додано на Фандомі 22 липня 2014[1].

З квітня 2016 року[2] розширення більше не підтримується, у зв'язку з чим працює неправильно (відсутня можливість оперувати зображеннями на карті і внаслідок цього створити нову), а з 23 липня 2017 року розширення було остаточно видалено[3].

Створення карт Редагувати

Maps1

Створення карти

Власну карту на вікі може створити будь-який зареєстрований користувач. Для цього потрібно перейти за посиланням на сторінку Спеціальна:Maps. Там перелічені усі вже створені на даному проекті карти. Для того щоб створити нову карту, потрібно натиснути на клавішу «Створити карту» зверху.

У відкритому вікні потрібно вибрати тип карти, який ви хочете створити — «Реальна карта» або «Власна карта». Ці дві типи мають різні властивості і призначення.

Справжні карти Редагувати

Реальна карта

Приклад справжної карти

Якщо при створенні вибрати справжню карту, перед вами відкриється вікно з великою географічною картою, на якій відображаються всі материки, острови, океани та інші водойми Землі. У цьому вікні потрібно всього лише заповнити графу «Назва карти». Назва карти може бути абсолютно будь-яким.

Коли ви створите реальну карту, ви зможете вказати на ній будь-які об'єкти (як це зробити, див. розділ «Дії з картами»). Після створення карта необов'язково повинна залишатися у повному розмірі, її потрібно зменшити так, щоб на неї чітко вказували, наприклад, усі міста, усі села або навіть усі вулиці (для зміни розміру використовуються клавіші Марѕ11). Карти такого типу перш за все можна використовувати для вказування точної адреси тої чи іншої будівлі.

Свої карти Редагувати

Своя карта

Приклад своєї карти

Якщо є ви при створення карти вкажете тип «Своя карта», вам буде запропоновано вибрати одну картинку зі списку зображень-шаблонів для карт, які були завантажені на вікі іншими користувачами. Декілька таких зображень-шаблонів присутній на вікі за замовчуванням. Якщо жоден шаблон вам не підходить, ви можете завантажити на вікі власне зображення, натиснувши на іконку з синім плюсом. Оптимальний розмір для власного зображення складає 2000x2000 пікселів. Приймаються зображення у форматах jpg, jpeg, png і gif.

Коли ви виберете зображення, перед вами відкриється нове віконце, у якому ви повинні будете заповнити дві графи:

  • Назва карти — тут потрібно вказати назву, яке ви хочете дати вашій карті. Назва, так само як і у випадку з справжніми картами, може бути будь-яким;
  • Назва шаблону — тут потрібно придумати назву для того зображення, яке ви використовуєте в якості шаблону, щоб даний шаблон при необхідності змогли використати і інші користувачі. Якщо ви скористалися вже існуючим шаблоном, цього параметру не буде.

Коли графи будуть заповнені, натисніть «Далі», створіть всі необхідні категорії для точок (див. розділ «Створення категорій точок») і натисніть «Зберегти».

Свої карти часто можуть вимагатися для вікі, що присвячені вигаданим світам, а також для деяких вікі про фільми, ігорі книгах.

Створення категорій точок Редагувати

Maps5

Створення категорій точок

В незалежності від того, яку карту ви створюєте — справжню чи свою, після створення карти від вас також потрібно створити категорії для її точок. Зробити це дуже легко. Потрібно просто у відповідній графі вказати назву для вашої категорії. При бажанні можна також натиснути на клавішу «Завантажити», щоб додати для категорії зображення. Оптимальний розмір для зображень — 60x60 пікселів. Для створення карти потрібно обов'язково створити як мінімум одну категорію. Щоб зробити ще, потрібно натиснути на клавішу «Додати нову категорію точок».

Категорії точок будуть використовуватися у тому випадку, якщо ви або інші користувачі після створення карти вирішать відмітити на ній ті чи інші точки. Читачам, які будуть дивитись карту, таким чином буде легше знаходити певні види точок.

Дії з картами Редагувати

Створення точок Редагувати

Maps6

Створення точок

Знаходячись безпосередньо на сторінці вже створеної карти, її можна редагувати, додаючи туди нові точки. Щоб створити точку, потрібно просто натиснути на третю (якщо рахувати знизу) у правому нижньому куту клавішу (Марѕ10) і навести курсор на ту частину карти, яку ви хотіли б помітити точкою. Відкриється редактор точки, в якому від вас потрібно заповнити чотири графи:

  • Назва точки — назва, яке буде носити створена вами точка.
  • Назва статьи — ім'я статті, з якою пов'язана дана точка. Якщо такої статті на вікі немає, цей параметр можна залишити порожнім.
  • Категорія точки — категорія, до якої буде прив'язана точка. Вибрати можна тільки одну з тих категорій, які були створені автором карти при її створені (або була пізніше додана іншими користувачами).
  • Опис точки — короткий опис точки чи іншого предмету, який вона відзначає.

Після створення точки ви і інші автори внаслідок зможуть її редагувати або навіть видаляти (мається на увазі тільки зареєстровані користувачі, аноніми редагувати карти не зможуть).

Створення та редагування категорій точок Редагувати

Maps7

Фільтри

Навіть після того як карта була створена, для неї можна додати нові категорії точок, а також редагувати і видаляти вже створені. Усі категорії точок перераховані у рядку під назвою «Filters» (укр. Фільтри). Там читачі можуть вибрати, точки яких категорій вони хочуть переглянути.

Щоб додати нову категорію або відредагувати існуючу, натисніть на клавішу «Edit» (укр. Редагувати), яка знаходиться у цьому рядку.

Видалення карти Редагувати

Maps8

Видалення карти

За необхідністю будь-який адміністратор може видалити карту, натиснувши на клавішу «Дії» зверху і вибравши опцію «Видалити карту» (інших опцій там, насправді, і немає).

Після видалення карти вона назавжди зникне з вікі і відновити її буде неможливо.

Додання карт у статтю Редагувати

В різних редакторах додання карт у статтю здійснюється різними шляхами:

  • У новому візуальному редакторі додати карту у статтю дуже просто. Для цього потрібно натиснути на клавішу «Вставка», вибрати команду «Карта», знайти потрібну вам карту і вставити її в статтю.
  • У вихідному коді для додання карти потрібно додати тег <imap map-id=номер_карти />, де замість номер_карти потрібно вказати те число, яке відповідає назві самої карти (назва відображається в адресному рядку, у кожної карти воно унікальне).
    • Карта необов'язкова повинна бути поширена на самій вашій вікі.
  • У класичному візуальному редакторі окремій опції для додання карт немає, однак їх туди також можна вставляти за допомогою тега imag map. В цьому карті редактору відображаються як зелені пазли.

При бажані карту можна вставити і на будь-який сайт за межами Вікія. Для цього потрібно зайти на сторінку карти, натиснувши на клавішу Марѕ9 і скопіювати вказаний там HTML-код.

Цікаві факти Редагувати

  • У списку своїх карт, крім інших шаблонів, за замовчуванням вказується шаблон у вигляді географічної карти Землі, який являє собою повну копію реальної карти.
  • Коли опція тільки з'явилася, карти міг видалити будь-який зареєстрований користувач. Внаслідок цю карту виправили, проте опція видалення як і раніше відображається у всіх користувачів, хоча без прапору адміністрація не працює.

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Карти Вікя — Блог на Вики Сообщества
  2. Технічне оновлення від 5 квітня 2016
  3. Видалення розширення Карти Вікія