FANDOM

Захист Сторінок 02

Захист (англ. Protection) — заборона редагувань на сторінці.

Доступ Редагувати

Опція захисту доступна усім адміністраторам і модераторам контенту, а також користувачам з глобальними правами співробітника, помічника і VSTF.

Потрапити на сторінку інструменту можна двумя шляхами:

  1. Відкривши статтю, яку потрібно захистити, натисніть на стрілку поруч із «Редагування» і вибрати «Захистити».
  2. Власноручно, ввести в адресний рядок посилання вигляду uk/wiki/Назва_статті?action=protect.

Захистити сторінки можна в усіх просторах назв, крім «Тема», «Головна тема», «Стіна обговорення», «Список Топ-10» і «Блог». Сторінки MediaWiki захищені за замовчуванням від неадміністраторів (причому модератори контенту також не зможуть їх редагувати), деякі — навіть від користувачів без глобальних статусів. Спеціальні сторінки ручному захисту не піддаються (так само, як і будь-яким іншим опціям), але деякі за замовчуванням недоступні користувачам без певних статусів.

Опис Редагувати

Сторінка захисту оформлена просто. У ній є два параметра: основний, «Редагування», і додатковий «Перейменування». Для включення останнього потрібно поставити галочку поруч з «Відкрити доступ до додаткових параметрів захисту». Якщо галочка не стоїть, в ньому автоматично відображається теж саме, що вказали адміністратори в «Редагування». Якщо захищати неіснуючу статтю, буде присутній спеціальний параметр «Створення».

У всіх трьох параметрах можна вказати три варіанти обмеження:

  • Без захисту — статтю може редагувати/перейменовувати/створювати будь-який користувач, без яких-небудь заборон.
  • Захистити від нових і незареєстрованих користувачів (тобто Частковий захист) — статтю неможливо редагувати/перейменовувати/створювати анонімним користувачам і неавтопідтвердженим.
  • Тільки адміністратори (тобто Повний захист) — статтю неможливо редагувати/перейменовувати/створювати користувачам без статусів модератора контенту або адміністратора.
    • Якщо вказати цей параметр, унизу з’явиться опція «Захистити сторінки, що включені до цієї сторінки (каскадний захист)» — при її включені (не рекомендується) усі, на що в статті містяться посилання, включаючи файли і шаблони, також потрапляє під захист.

Частковий або повний захист можна встановити на будь-який термін: 1 година, 1 день, 1 тиждень, 2 тижні, 1 місяць, 3 місяці, 6 місяців, 1 рік, безстроково, або вказати інший час. У самому низу сторінки для захисту можна вказати причину зі списку, за зміст якого відповідає сторінка MediaWiki:Protect-dropdown (може редагуватися адміністраторами), або ввести власне пояснення.

До сторінки також додається журнал, де показуються усі попередні дії за встановленням та знятті захисту.

Причини Редагувати

Масовий захист сторінок на більшості вікі-проєктів вважається швидше деструктивним, оскільки зменшує значення колективного внеску користувачів, і заважає користувачам показати себе як редактора.

Тим не менш, одноразовий захист певних статей — явище нерідке. Можливими причинами можуть бути:

  • Регулярний вандалізм або спам.
  • Тривала війна редагувань (в таких випадках захист звичайно встановлюється ненадовго).
  • Підвищена популярність статті у читачів, внаслідок чого часті дурні або неконструктивні редагування стають неприпустимими.
  • Небажаність редагування сторінки іншими користувачами, наприклад, якщо це правило, керівництво, важливий шаблон, архів повідомлень тощо.

Див. також Редагувати