FANDOM

(За стан. на 10 жовтня 2020)

Вікі Geometry Dash — україномовний вікі-проєкт, присвячений серії ігор «Geometry Dash». Енциклопедія має золотий статус і uk.geometry-dash.

Історія Редагувати

2017—2018 роки Редагувати

Перша стаття на Вікі Geometry Dash

Перша стаття

Україномовний проєкт, присвячений серії ігор «Geometry Dash» українською мовою, був заснований 23 серпня 2017 року користувачем Slinactve, на той момент відомий під нікнейм «ISkylake». Після створення проєкту, він запросив у помічників Фандому підключення локального JavaScript’у, потім разом із користувачем MakeAsSeen почав працювати над оформленням проєкту[1][2]. Перший час Slinactve створював сторінки у просторі MediaWiki, копіював шаблони з російського проєкту Geometry Dash Wiki та виправляв різні помилки у статьях, написані іншими користувачами. 22 червня 2018 року він створив технічну сторінку «MediaWiki:Common.css», що використовувався для налаштування загального дизайну вікі-проєкту, і припинив вносити внесок[1].

23-24 серпня 2017 року до проєкту приєдналися інші користувачі, що відразу отримали від Slinactv’а різні права: Сореникс — адміністратора; Килобайт — модератора чату і контенту; ИордаН — відкатника; Codeer — модератора контенту; Usik64 — відкатника[3]. Усі користувачі здійснили близько десяти редагувань протягом місяця і покинули вікі-проєкт — в наступні два роки Вікі Geometry Dash не мала активних користувачів і вважалася занедбаною.

2019 рік Редагувати

24 травня 2019 року до Вікі Geometry Dash приєднався DDPAT Knife Series, найбільш відомий за призвіщем Lifefe — протягом місяця користувач завантажував файли, виправляв шаблони для головної сторінки і писав статті. Оскільки контент даної тематики може бути схожою майже на усіх подібних вікі, тому користувач замість того, щоб намагатися створювати її сам, вирішив брати усю інформацію з Geometry Dash Wiki[4].

Запит DDPAT Knife Series’а на отримання прав адміністратора

28 травня DDPAT запросив у Kuzur’и — помічника і співробітника Фандому — права адміністратора на вікі-проєкті. У той ж день Kuzura підвищив його до адміністратора, а також зняв права з усіх неактивних користувачів. 22 червня DDPAT за запитом отримав права бюрократа — таким чином користувач став новим бюрократом після Slinactve[5]. В подальшому користувач став вести переважно екзопедічну діяльність — завдяки йому і «ґуґлу-перекладачу» вікі-проєкт у різний час отримав бронзовий, срібний і золотий статуси[4].

DDPAT часто займався ляльководством і використовував деякі облікові записи для імітації активності вікі[6]. 17 липня до проєкту приєднався користувач Rarity Item, віртуал DDPAT’а. З цього облікового запису DDPAT виправляв помилки, проставляв міжмовні посилання, завантажував файли та перекладав статті[7]. 29 липня DDPAT видав Rarity Item’у права модератора контенту, а 17 серпня — адміністратора[8]. 26 жовтня DDPAT з акаунту Rarity Item’а повідомив, що пішов у вікі-відпустку до 7 листопада[9]. За цей термін користувач вносив деякі дрібні редагування. В подальшому цей акаунт більше не використовувався і був відключений[7].

Спілкування DDPAT Knife Series’а з віртуалом на Вікі Geometry Dash

Спілкування DDPAT Knife Series’а з віртуалом

16 листопада до проєкту приєднався черговий акаунт DDPAT’а — Элеонора Андреевна, раніше відомий під нікнеймом «FanGDsher1»[6]. Внесок Элеонори мало чим відрізнявся від внеску Rarity Item’а; в частковості, з цього акаунту DDPAT запозичив статті для Geometry Dash Wiki[10]. 29 листопада DDPAT видав Элеонорі права модератора контенту за високу активність, а 15 грудня — адміністратора[11]. З 16 листопада по 27 січень 2020 року DDPAT з цього облікового запису вніс 4371 редагувань, з тих пір він більше не використовував його на проєкті[10].

2020 рік Редагувати

18 лютого 2020 року до Вікі Geometry Dash приєднався новий користувач — Nuclear projector. На вікі-проєкті користувач допомогав DDPAT’у писати статті та виправляв помилки. У березні активність Nuclear’а знизилася; 19 березня користувач вніс останнє редагування і покинув Вікі Geometry Dash[12]. 20 березня Nuclear рішив змінити нікнейм, однак через помилку кеша, що пов’язана з перейменуванням, користувач зареєстрував новий обліковий запис під нікнеймом «Nuclear project» — який мало чим відрізняється від попереднього — і повернувся на вікі-проєкт[13][14]. 20 квітня DDPAT видав Nuclear’у права модератора контенту за високу активність; однак до травня користувач став рідше здійснювати редагування і внаслідок покинув Вікі Geometry Dash[14][15]. 8 травня DDPAT знизив Nuclear’а до статуса відкатника, а пізніше позбава його усіх прав[15].

25 серпня DDPAT запросив у Kuzur’и підключення двох просторів назв — «Галерея» і «Challenge» (укр. Виклик) зі сторінкою обговорення українською мовою. Другий простір не був підключений до вікі-проєкту, адже користувач не зміг зрозуміло пояснити, навіщо підключати до проєкту самий простір і простір назв обговорення різними мовами[16]. 11 вересня DDPAT зняв з себе права бюрократа з нестандартним формулюванням: «На вікі бот є бюрократом, і нехай він буде єдиним»[ком. 1][17].

Адміністрація Редагувати

Вікі-проєктом керують два адміністратори — DDPAT Knife Series і Kerm68; обов’язки бюрократа він передав своєму боту Theflyer32, що виконує різну брудну працю, щоб не замічувати вікі.

Нікнейм Права Активність
Поточна
DDPAT Knife Series Адміністратор Висока
Kerm68 Адміністратор Низька
Колишня
Codeer Модератор контенту
Nuclear project Відкатник
Rarity Item Адміністратор
Slinactve Бюрократ
Usik64 Відкатник
Килобайт Модератор контенту
Сореникс Адміністратор
Элеонора Андреевна Адміністратор

Тимчасова діаграма прав Редагувати

Оформлення Редагувати

Головна сторінка Вікі Geometry Dash

Головна сторінка

Незважаючи на те, що оформлення проєкту, за мірою його «розвитку», періодично змінювалось, воно донині має низьку якість. В 2017-2018 роках проєкт не мав фону — перший фон з’явився лише 25 грудня 2019 року, завдяки потугам DDPAT’а. У якості фону користувач завантажив зображення ялинкових іграшок, незважаючи на те, що такий фон зовсім не вписувався в тематику проєкту — не виключно, що на таке рішення підштовхнуло його новорічний настрій. Через кілька хвилин DDPAT змінив ялинкові іграшки на сніговий ліс, а через місяць — на чорно-білий фон з гри[18].

Після зміни бюрократу, якісь елементи оформлення сторінок навіть деградували: наприклад, раніше сторінки проєкту були стилізовані під прапор України і використовувалися синій і жовтий кольори, а пізніше був змінений на рожевий. Невідомо, чому DDPAT спочатку вирішив, що рожевий колір більше вписується в проєкт про 2D-платформер, чим синій і жовтий. Через кілька місяців користувач дізнався, що такі ідеї про веб-дизайн розцінюються як шлюб, і поміняв рожевий колір на бежевий — фон краше не став, але в той же час не подразнює очі.

Головна сторінка Редагувати

Головна сторінка проєкту як і раніше використовує рожевий колір, як шану минулому і складається з шаблону, запозиченого з українського Minecraft Wiki на Gamepedia[19]. Сам шаблон містить різні міжмовні посилання на інші проєкти, різні статті, новини про оновлення гри та інше. В силу недоілку технічних навичок DDPAT’а, на головній сторінці, між заголовком і шаблоном, знаходиться велике порожнє поле з рекламою збоку.

Логотип Редагувати

На проєкті вдалим вийшов хіба що логотип, зроблений іншим користувачем на замовлення — на ньому зображений напис «Вікі Geometry Dash» з використанням шрифта Oxygen. Вікі-проєкт використовує два варіанти логотипу: стандартний (на мал. 1) і зимовий (на мал. 2)[20].

Фавікон Редагувати

У якості фавикону вікі-проєкт викорисовує зображення ігрового персонажа Geometry Dash. На Вікі Geometry Dash фавикон змінювався один раз: перший фавікон (на мал. 1) використовувався з 7 листопада 2019 року по 30 серпня 2020 року; другий фавікон (на мал. 2) викорстовується з 30 серпня 2020 року по справжній час[21].

Розширення та інше Редагувати

На Вікі Geometry Dash підключнеі блоги, [[Голосування (Wiki Features) |голосування]] і коментарі до статей. Деяк4ий час вікі-проєкт мав досягнення[22] і категорії-галереї, які пізніше були вимкнені з технічних причин, і чат — був замінений Viber’ом, а трохи пізніше Discord’ом[23].

Проєкти іншими мовами Редагувати

Вікі Geometry Dash має 15 мовних аналогів, великими з яких є російська, іспанська та польська проєкти. Болгарська, німецька, англійська, фінська, французька, італійська, португальська, китайська, киргизька і таджицька проєкти, що не містять навіть ста статей; половина з них зовсім покинуті і майже порожні. Найбільшим за кількістю статей є російський проєкт, що нараховує більше чотирьох тисяч статей.

Оскільки раніше Вікі Geometry Dash перебувала в застої, її сторінки довгий час не мали міжмовних посилань на інші проєкти — вони з’явилися у 2019 році. 27 липня DDPAT подав перший запит на зв’язування Вікі Geometry Dash з англійською, іспанською та російськими проєктами; 30 липня того ж року — другий на зв’язування з болгарським, німецьким, фінським, французькою, італійською, польською та португальською проєктами. 7 травня 2020 року до загальної кількості вікі приєднався китайський проєкт. 20 вересня було додано ще дві вікі: киргизький та таджицький, а 21 вересня — португальська. Також 26 вересня було виявлено, що французька та італійська вікі невідомо коли перейшли на новий домен, тому інтервікі були перев’язані.[24].

Конкурси Редагувати

Конкурс «Захоплення тематики» на Вікі Geometry Dash

Конкурс «Захоплення тематики»

За час існування проєкту був проведений усього один конкурс «Захоплення тематики», присвячений написанню статей з чотирьох категорій — про ігровий процес, користувацьких рівнів, гравців і композиторів гри. За правилам конкурсу користувачі повинні були виставити одну статтю на кожну категорію, а після — написати або доповнити її; користувач, що отримав найбільшу кількість голосів, повинен був стати володарем тематики[25]. Конкурс не був оригінальною задумкою — подібні конкурси давно проводяться на Викии Вики; окрім того, звідти було скопійовано майже все[26]. «Захоплення тематики» на Вікі Geometry Dash тривав з 15 листопада по 20 грудень 2019 року, в ньому взяли участь DDPAT, його віртуал Элеонора Андреевна, Mirkaa і Сореникс[25]. З тих пір конкурси більше не проводяться, оскільки Mirkaa і Сореникс припинили вносити внесок у проєкт, а брати участь в ньому DDPAT’у з віртуалами було занадто нудно.

23 березня 2020 року DDPAT запланував вікторину на сервері в Discord’і, формат і опис якого були запозичені вікторини з групи «VKGD»[27]. За правилами вікторини шість або більше користувачів повинні були за певний час відповісти на кілька питань і пройти три етапи[28]. Оскільки на Вікі Geometry Dash активний тільки DDPAT, вікторина була скасована — бо ніхто на цей конкурс не записався. 13 вересня користувач написав у своєму блозі, як джерело для того, що вікторина — скасований конкурс на Вікі Geometry Dash, однак через декілька хвилин блог був вилучений, і була відновлена тема в Обговоренні[28][29].

Поточний стан Редагувати

Зараз проєкт має високу активність, має uk.geometry-dash і золотий статус. Майже усі сторінки, написані у 2017—2019 роках, были скопійовані та перекладені за допомогою машинного перекладача з російської вікі. Статті, написані у 2020 році, мають куди менше проблем зі складом, ніж попередні, проте як і раніше залишають бажати кращого.

Вікі Geometry Dash можна розглянути як яскравий приклад проєкту, що складається з копіпасти — це можна пояснити тим, що у нього вносить внесок тільки один користувач, що прагне поповнювати вікі різним контентом. Також проєкт має вікі-ідеологію екзопедизму — його сторінки технічно нерозвинені і мають не дуже погане оформлення; проте в той же час непогано наповнені текстом, нехай і з безліччю граматичних та пунктуаційних помилок, що були допущені «ґуґлом-перекладачем»[ком. 2].

Важко оцінити, до якої вікі-ідеології відноситься проєкт — до прогресивізму або консерватизму. З одного боку, на Вікі Geometry Dash часто змінюється оформлення, з іншої — воно краще не стає, а почасти навіть гірше. Не виключено, що проєкт є першовідкривачем нової вікі-ідеології — «регресивізму».

Вікі Geometry Dash можна віднести до категорії монопроєктів — у нього вносить внесок тільки DDPAT.

Примітки Редагувати

Коментарії
  1. Можливо, DDPAT Knife Series хотів щоб усі права видавалися через акаунт Theflyer32, який використовується безпосередньо ним не тільки як бот, а й як користувач.
  2. Хоча в останній час користувач переписує повністю усі сторінки, усуваючи різноманітні помилки, и при цьому вичитуючи сторінки, перед тим як їх опублікувати, щоб було по-менше помилок.
Джерела
  1. 1,0 1,1 Внесок Slinactv’а
  2. Внесок MakeAsSeen’а
  3. Журнал прав Slinactve
  4. 4,0 4,1 Вклад DDPAT Knife Series’а
  5. Запити DDPAT Knife Series’а на отримання прав
  6. 6,0 6,1 Ляльководство DDPAT Knife Series’а
  7. 7,0 7,1 Внесок Rarity Item’а
  8. Журнал прав Rarity Item’а
  9. Заява Rarity Item’а про відхід у вікі-відпустку
  10. 10,0 10,1 Внесок Элеоноры Андреевны
  11. Журнал прав Элеоноры Андреевны
  12. Внесок Nuclear projector’а
  13. Тема «Смена никнейма» на Вики Сообщества
  14. 14,0 14,1 Внесок Nuclear project’а
  15. 15,0 15,1 Журнал прав Nuclear project’а
  16. Загальний запитЗ DDPAT Knife Series’а на підключення просторів назв
  17. Журнал прав DDPAT Knife Series’а
  18. Файл «Wiki-background»
  19. Головна сторінка Minecraft Wiki на Gamepedia
  20. Файл «Wiki-wordmark.png»
  21. Файл «Favicon.ico»
  22. Блог «Технічні зміни від 13 вересня, 2020», створений DDPAT Knife Series’ом
  23. Правила сервера у Discord’і
  24. Перший, другий, третій, четвертий і п’ятий запит на міжмовні посилання. Також відбулось перев’язання французької та італійської інтервікі.
  25. 25,0 25,1 Конкурс «Захоплення тематики»
  26. Конкурси Викии Вики
  27. Вікторина
  28. Помилка цитування: Неправильний виклик <ref>: для виносок .D0.92.D1.96.D0.BA.D1.82.D0.BE.D1.80.D0.B8.D0.BD.D0.B0 не вказаний текст
  29. Викторина