FANDOM

(За стан. на 10 березня 2020)

Вікі Geometry Dash — середньоактивни україномовний вікіпроект, заснований користувачем ISkylake і присвячений серії ігор «Geometry Dash». Енциклопедія має золотий статус и uk.geometry-dash.

Історія Редагувати

2017—2018 Редагувати

Проект Вікі Geometry Dash, присвячений серії ігор «Geometry Dash» українською мовою, був заснований 23 серпня 2017 року користувачем ISkylake. Після його створення він запросив у помічників Фандому підключення локального JavaScript'а, потім разом з користувачем MakeAsSeen почав працювати над технічним оформленням проекту. Перший час ISkylake створював сторінки в просторі MediaWiki і переносив шаблони з російськомовного проекту Geometry Dash Wiki; крім того, вносив виправні редагування в статті, створені іншими користувачами. 22 червня 2018 року його створив останню сторінку і припинив вносити внесок в проект[1].

23-24 августа до проекту також долучилися інші користувачі, відразу отримали від ISkylake різні статуси: Сорениксадміністратора; Darkened Blackphantom — модератора чату і контенту; Codeer — модератора контенту; Usik64відкатника. У перші дні вони внесли пару десятків редагувань і, крім Соренікса, більше не були активними. Протягом двох років енциклопедія майже не редагувалася користувачами і вважалася покинутою[2].

2019—н.с. Редагувати

Перша стаття DDPAT Knife Series’а

Перша стаття DDPAT’а на Вікі Geometry Dash

24 травня 2019 року до Вікі Geometry Dash приєднався користувач DDPAT Knife Series, на той момент має нікнейм «Lifefe», і став першим активним користувачем після тривалого застою проекту. Перший час він редагував шаблони, які використовуються на головній сторінці, створював статті і доповнював вже наявні. Вихідним матеріалом послужила Geometry Dash Wiki, статті якої користувач перекладав на українську мову[3].

28 травня DDPAT попросив Kuzur'у, співробітника Фандома, видати прапор адміністратора на Вікі Geometry Dash. У той же день Kuzura виконав прохання, а також зняв статуси з усіх неактивних користувачів[4]. 22 червня Kuzura підвищив користувача до бюрократа — таким чином, DDPAT став новим бюрократом після ISkylake[5]. Надалі користувач став вести переважно екзопедічну діяльність — в основному завдяки йому проект отримував бронзовий, срібний і золотий статуси[3].

Видача прапорів DDPAT Knife Series’ом на Вікі Geometry Dash

Видача і вилучення прапорів DDPAT’ом на Вікі Geometry Dash

DDPAT займався ляльководством і використовував на Вікі Geometry Dash два аккаунта, ймовірно, для імітації активності проекту. 17 липня до Вікі Geometry Dash приєднався другий користувач — Rarity Item, віртуал DDPAT’а[6]. З цього облікового запису DDPAT виправляв різні помилки, проставляв міжмовні посилання, завантажував файли і створюава статті[7]. 29 липня DDPAT видав Rarity Item'у права модератора контенту; 17 серпня — адміністратора[8]. 26 жовтня Rarity Item заявив, що пішов у віківідпустку до 7 листопада[9]. З 27 жовтня по 3 листопада користувач був активний, після цього періоду припинив робити внесок в проект. Зараз цей акаунт відключений[7]

16 листопада до проекту приєднався ще один віртуал DDPAT’а — FanGDsher1, тепер використовує нікнейм «Элеонора Андреевна»[6].Внесок FanGDsher1 мало чим відрізнявся від вкладу Rarity Item'а, зокрема, з цього облікового запису DDPAT завантажував файли, створював і доповнював статті. 29 листопада DDPAT видав FanGDsher1 права модератора контенту, а 15 грудня — адміністратора[7]. З 16 листопада по 27 січня 2020 року DDPAT з цього облікового запису вніс 4371 редагування, зараз вона не використовується[10].

Підключення бота Редагувати

2 липня 2019 року DDPAT зареєстрував на проекті бота Theflyer32 до того ж видав йому прапор модератора чату. Спочатку користувач планував використовувати його для запису логів чату, але через нестачу технічних навичок він відклав ідею. Довгий час цей акаунт не використовувався, а 2 серпня 2019 з нього і зовсім були зняті всі статуси[11].

Робота бота відновилася лише в жовтні — DDPAT приєднався до Вікі про Вікі і познайомився там з користувачем Mix Gerder, який навчив його користуватися AutoWikiBrowser'ом на прикладах своїх робіт[12]. Після цього боту знову повернули права, тепер він використовується на проекті для заміни та додавання тексту[13][14].

Міжмовні посилання Редагувати

У Вікі Geometry Dash є десять мовних аналогів, найбільшими з яких є російська, іспанська та польська проекти. Болгарською, німецькою, англійська, фінська, французька, італійська та португальська проекти не містять навіть ста статей; половина з них і зовсім покинуті і практично порожні. Найбільшим за кількістю статей російський проект, який має більше чотирьох тисяч статей[15].

Міжвікі були підключені в різний час. Першими пов'язаними між-були англійська, іспанська та російська, а вже після були підключені болгарська, німецька, фінська, французька, італійська, польська і португальська вікі[16][17].

Адміністрація Редагувати

Поточний Редагувати

Колишня Редагувати

Колишня адміністрація втратила статусів через неактивність. Всі користувачі, за винятком віртуалів DDPAT'а, внесли дуже малий внесок у проект.

  • ISkylake — бюрократ, засновник проекту.
  • Сореникс — адміністратор, приєднався 23 серпня 2017 року.
  • Darkened Blackphantom — модератор чату і контенту, приєднався 23 серпня 2017 року.
  • Codeer — модератор контенту, приєднався 24 серпня 2017 року.
  • Usik64 — відкатник, приєднався 24 серпня 2017 року.
  • Rarity Item — адміністратор, виртуал DDPAT'а. Приєднався 17 липня 2019 року.
  • Элеонора Андреевна, раніше «FanGDsher1» — адміністратор, виртуал DDPAT'а. Приєднався 16 листопада 2019 року.

Тимчасова діаграма прав Редагувати

2019 Редагувати

Конкурси Редагувати

За час існування проекту було проведено всього один конкурс «Захоплення тематики», присвячений написанню статей про композиторів, ігровому процесі, призначених для користувача рівнях і гравців[18]. Скоріш за все, був плагіатом конкурсу «Захоплення тематики» на Викии Вики[19]. Він проходив з 15 листопада по 20 грудня 2019 року, в ньому взяли участь DDPAT, його виртуал FanGDsher1, Mirkaa і Сореникс. Ймовірно, з того моменту конкурси більше не проводилися через те, що Mirkaa і Сореникс припинили вносити внесок в проект, а грати конкурси не було кому[18].

Поточний стан Редагувати

Контент та активність Редагувати

Зараз проект середньоактивний, має uk.geometry-dash та золотий статус. Майже всі сторінки скопійовані і переведені на українську мову з інших різних проектів, зокрема, з Geometry Dash Wiki. Більшість статей середнього обсягу, у багатьох використовуються шаблони і таблиці. Статті про ігрові рівні також мають інфобокс, галереї та навігаційні шаблони. На проекті редагує тільки DDPAT Knife Series, тому Вікі Geometry Dash можна віднести до категорії монопроектів[3].

Статті Редагувати

Статті поділені на 4 розділу, і 1 підрозділ:

  • Елементи геймплею — все, що описано про саму гру(и), про все локації, нагороди і т.п.
    • Внутрішні описи — сюди входять всі що пов'язане з грою, про типи рівнів, стилі, редактор рівнів і т.п.
  • Рівні — все про рівні гри. Сюди входять як і офіційні рівні (рівні від розробника), так і користувальницькі рівні.
  • Гравці — все про гравців, які грають в цю гру. Сюди входять ще такі типи, як будівельники і гравці проходження.
  • Композитори — зовсім інша частина від гри, які пишуть музику для рівнів.

У деяких розділах статей — «Рівні», «Гравці» і «Композитори» стоіть інфобокс. У деяких статтях в більшості використовуються шаблони, деякі з них вказують інформацію, а деякі спрощують написання як тексту, так і коду. Також в деяких статтях використовуються навбокси (які були покращені[20]), для спрощення пошуку інформації.

Для кожних статей є свої статуси, такі як «Гарна» і «Вибрана», які були зроблені аналогією шаблонів з Викии Вики. На вікі є деякі умови для отримання даних статусів для статей.

Оформлення Редагувати

Головна сторінка Вікі Geometry Dash

Головна сторінка

Поточне оформлення, до створення якого доклав зусиль DDPAT, має погану якість. Фон використовує зображення фону з гри, сторінки пофарбовані в рожевий колір[21]. Головна сторінка складається з шаблону, майже повністю запозиченого з Minecraft Wiki в Gamepedia, який має синій фон і містить різні посилання на статті, новини та навігацію[22]. Вдалим вийшов хіба що стилізований під гру логотип, зроблений іншим користувачем[23]. Також у проекту є фавікон, який використовує зображення персонажа гри[24].

Розширення Редагувати

З Wiki Features на проекті підключені голосування, блоги та коментарії. Деякий час використовувалися категорії-галереї, однак пізніше було відключено через технічні проблем, і чат — він замінений Viber’ом, а трохи пізніше і зовсім Discord’ом[25].

Примітки Редагувати

  1. Внесок ISkylake на Вікі Geometry Dash
  2. Видача прапорів користувачам на Вікі Geometry Dash
  3. 3,0 3,1 3,2 Внесок DDPAT Knife Series’а на Вікі Geometry Dash
  4. Запит DDPAT Knife Series’а на статус адміністратора на Вiкi Geometry Dash
  5. Запит DDPAT Knife Series’а на статус бюрократа на Вiкi Geometry Dash
  6. 6,0 6,1 Ляльководство DDPAT Knife Series’а
  7. 7,0 7,1 7,2 Внесок Rarity Item’а на Вікі Geometry Dash
  8. Журнал прав Rarity Item’а
  9. Заява Rarity Item’а про відхід у відпустку
  10. Внесок Элеоноры Андреевны на Вікі Geometry Dash
  11. Журнал прав бота Theflyer32
  12. Mix Gerder від свого імені зробив редагування через AWB
  13. DDPAT попросив повернути права боту Theflyer32
  14. Бот Theflyer32
  15. Російськомовний проект Geometry Dash Wiki
  16. Перший запит на зв'язування міжвікі
  17. Другий запит на зв'язування міжвікі
  18. 18,0 18,1 Конкурс «Захоплення тематики» на Вікі Geometry Dash
  19. Конкурси Викии Вики
  20. Покращений вид навбоксу
  21. Фон Вікі Geometry Dash
  22. Головна сторінка Minecraft Wiki в Gamepedia
  23. Зимова версія логотипу на Вікі Geometry Dash
  24. Зображення, яке використовує фавікон на Вікі Geometry Dash
  25. Сторінка з посиланням на Discord-сервер Вікі Geometry Dash