FANDOM

(За стан. на 25 липня 2020)

Вікі Geometry Dash — середньоактивний україномовний вікі-проєкт, створений користувачем ISkylake та присвячений серії ігор «Geometry Dash». Енциклопедія має золотий статус і uk.geometry-dash.

Історія Редагувати

2017–2018 Редагувати

Проєкт Вікі Geometry Dash, присвячений серії ігор «Geometry Dash» українською мовою, був заснований 23 серпня 2017 року користувачем ISkylake. Після його створення, він замовив у помічників Фандому підключення локального JavaScript’у, потім разом з користувачем MakeAsSeen почав працювати над технічним оформленням проєкту. Спершу ISkylake створював сторінки в просторі MediaWiki і переносив шаблони з російськомовного проєкту Geometry Dash Wiki; крім того, вносив виправні редагування до статей, створені іншими користувачами. 22 червня 2018 року він створив останню сторінку та припинив вносити внесок в проєкт[1].

23—24 серпня до проєкту також приєдналися інші користувачі, що відразу отримали від ISkylake різні статуси: Сореникс — адміністратора; Килобайт — модератора чату і контенту; Codeer — модератора контенту; Usik64 — відкатника. В перші дні вони вносили пару десятків редагувань і, крім Сореникса, більше не були активними. Протягом двох років енциклопедія майже не редагувалася користувачами і вважалася покинутою[2].

2019 рік Редагувати

Перша стаття DDPAT Knife Series’а

Перша стаття DDPAT’а на Вікі Geometry Dash

24 травня 2019 року до Вікі Geometry Dash приєднався користувач DDPAT Knife Series, на той момент мав нікнейм «Lifefe», і став першим активним користувачем після тривалого застою проєкту. Спершу він редагував шаблони, що використовувались на головній сторінці, створював статті та доповнював існуючі. Вихідним матеріалом слугувала Geometry Dash Wiki, статті якого користувач перекладав машинним перекладом на українську мову[3].

28 травня DDPAT попросив Kuzur’у, співробітника Фандома, надати прапор адміністратора на Вікі Geometry Dash. Того ж дня Kuzura виконав прохання, а також зняв статуси з усіх неактивних користувачів[4]. 22 червня Kuzura підвищив користувача до бюрократа — таким чином, DDPAT став новим бюрократом після ISkylake[5]. Надалі користувач став вести переважно екзопедичну діяльність — загалом завдяки йому проєкт отримав бронзовий, срібний, а потім і золотий статуси[3].

Видача прапорів DDPAT Knife Series’ом на Вікі Geometry Dash

Надання та зняття прапорів DDPAT’ом на Вікі Geometry Dash

DDPAT займався ляльководством і використовував на Вікі Geometry Dash множинність акаунтів, імовірно, для імітації активності проєкту. 17 липня до Вікі Geometry Dash приєднався другий користувач — Rarity Item, віртуал DDPAT’а[6]. З цього облікового запису DDPAT виправляв різні помилки, проставляв міжмовні посилання, завантажував файли, і створював статті[7]. 29 липня DDPAT надав Rarity Item’у права модератора контенту; 17 серпня — адміністратора[8]. 26 жовтня Rarity Item заявив, що пішов в вікі-відпустку до 7 листопада[9]. З 27 жовтня по 3 листопада користувач був активний, а після цього періоду припинив вносити внесок в проєкт. Зараз цей акаунт відключений[7]

16 листопада до проєкту приєднався ще один віртуал DDPAT’а — FanGDsher1, що тепер використовує нікнейм «Элеонора Андреевна»[6]. Внесок FanGDsher1 мало чим відрізнявся від внеску Rarity Item’а, зокрема, з цього облікового запису DDPAT завантажував файли, створював та доповнював статті. 29 листопада DDPAT надав FanGDsher1 права модератора контенту, а 15 грудня — адміністратора[7]. З 16 листопада по 27 січня 2020 року DDPAT з цього облікового запису вніс 4371 редагувань, зараз він не використовується[10]. У підсумку користувачу не вдалося розвинути проєкт імітацією активності.

2020 рік – справжній час Редагувати

Підключення бота Редагувати

2 липня 2019 року DDPAT зареєстрував на проєкті бота Theflyer32, до того ж видав йому прапор модератора чату. Спочатку користувач планував використовувати його для запису логів чату, але через нестачу технічних навичок він відклав ідею. Довгий час цей акаунт не використовувався, а 2 серпня 2019 з нього зовсім були зняті усі статуси[11].

Робота бота поновилася лише в жовтні — DDPAT приєднався до Вікі про вікі та познайомився там з користувачем Mix Gerder, який навчив його користуватися AutoWikiBrowser’ом на прикладах свої праць[12]. Після цього боту знову повернули права, тепер він використовується на проєкті для заміни і додавання тексту[13][14].

Міжмовні посилання Редагувати

У Вікі Geometry Dash є десять міжмовних посилань, найбільшими з яких є російський, іспанський та польский проєкти. Болгарський, німецький, англійський, фінський, французький, італійський та португальський проєкти не містять навіть сотень сторінок; половина з них зовсім покинуті і практично порожні. Найбільшим зі кількістю статей є російський проєкт, що має більше чотирьох тисяч статей[15].

Інтервікі були підключені у різний час. Першими пов’язаними інтервікі були англійська, іспанська і російська, потім були підключені болгарська, німецька, фінська, французька, італійська, польська і португальська вікі[16][17]. А 7 травня був підключений китайський проєкт[18].

Адміністрація Редагувати

Поточна Редагувати

  • DDPAT Knife Series, раніше «Lifefe» — бюрократ, приєднався 24 травня 2019 року. Середньоактивний.

Колишня Редагувати

Колишня адміністрація позбулася статусів через неактивність. Усі користувачі, за винятком ляльок DDPAT’а, внесли дуже малий внесок у проєкт.

  • ISkylake — бюрократ, засновник проєкту.
  • Сореникс — адміністратор, приєднався 23 серпня 2017 року. Після відновлення DDPAT’ом повернувся на вікі, від чого йому повернули права, але знову позбувся прав 17 лютого 2020 року.
  • Килобайт — модератор чату і контенту, приєднався 23 серпня 2017 року.
  • Codeer — модератор контенту, приєднався 24 серпня 2017 року.
  • Usik64 — відкатник, приєднався 24 серпня 2017 року.
  • Rarity Item — адміністратор, віртуал DDPAT’а. Приєднався 17 липня 2019 року.
  • Элеонора Андреевна, раніше «FanGDsher1» — адміністратор, віртуал DDPAT’а. Приєднався 16 листопада 2019 року.

Тимчасова діаграма прав Редагувати

2019 Редагувати

Конкурси Редагувати

За час існування проєкту був проведений лише один конкурс «Захоплення тематики», що присвячений написанню статей про композиторів, ігровому процесі, користувальницьких рівнів та гравців[19]. Скоріше за все, був плагіатом конкурсу «Захват тематики» на Викии Вики[20]. Він проходив з 15 листопада по 20 грудня 2019 року, в ньому брали участь DDPAT, його віртуал FanGDsher1, друг Mirkaa і Сореникс. Імовірно, з того моменту конкурси більше не проводилися через те, що Mirkaa и Сореникс припинили вносити внесок в проєкт, а грати DDPAT’у з віртуалами занадто нудно[19][21].

Поточний стан Редагувати

Контент та активність Редагувати

Зараз проєкт середньоактивний, має uk.geometry-dash і золотий статус. Майже усі сторінки скопійовані та перекладені за допомогою машинного перекладу на українську мову з російського проєкту Geometry Dash Wiki. Більшість статей середнього обсягу, в багатьох використовуються шаблони і таблиці. Статті про ігрові рівні мають також інфобокси, галереї та навігаційні шаблони. На проєкті редагуває тільки DDPAT Knife Series, тому Вікі Geometry Dash можна віднести до категорії монопроєктів[3].

Статті Редагувати

Статті поділені на 4 розділи, і 1 підрозділ:

  • Елемент геймплею — усе, що описано про саму гру(и), про усі локації, нагороди та інше.
    • Внутрішній опис — сюди входить усе що пов’язано з грою, про типи рівнів, стилі, редактор рівнів тощо.
  • Рівні — усе про рівні гри. Сюди входить як і офіційні рівні (рівні від розробника), так і користувальницькі рівні.
  • Гравці — усе про гравців, які грають у цю гру. Сюди входять ще і типи гравців, як будівельники, так і гравці проходження.
  • Композитори — трохи інша частина від гри, що пишуть музику для рівнів.

У деяких розділах статей — «Рівні», «Гравці» і «Композитори» стоять інфобокси. У більшості статтях використовуються шаблони, деякі з них вказують інформацію, а деякі спрощують написання тексту. Також в деяких статтях використовуються навбокси (які були покращені[22]), для спрощення пошуку статей.

Для кожних статей є свої статус, такі як «Гарна» і «Обрана», які були зроблені за аналогією шаблонів з Викии Вики. На вікі є деякі умови для отримання даних статусів для статей.

Оформлення Редагувати

Головна сторінка Вікі Geometry Dash

Головна сторінка

Поточне оформлення, до створення якого приклав сили DDPAT, має не дуже гарну якість. Фон використовує зображення фону з гри, сторінки пофарбовані у світло-жовтий колір[23]. Головна сторінка складається з шаблону, що майже повністю був узятий з Minecraft Wiki в Gamepedia, який має синій фон й містить різні посилання на статті, новини та навігацію[24]. Вдалим вийшов хіба що стилізований під гру логотип, зроблений іншим користувачем[25]. Також у проєкту є фавикон, що використовується зображення персонажа гри[26].

Розширення Редагувати

З Wiki Features на проєкті підключені блоги, коментарі до статей і чат. Деякий час використовувались категорії-галереї, однак пізніше були відключені через технічні проблеми, і чат — який був замінений Viber’ом, а трохи пізніше й зовсім Discord’ом[27]. Але усе-ж таки чат повернули на вікі. Також через довгий час були відключені блоги, і це відбулося у зв’язку з тим, що проєкт збирається переїжджати на нову платформу[28].

Примітки Редагувати

  1. Внесок ISkylake на Вікі Geometry Dash
  2. Надання прапорів користувачам на Вікі Geometry Dash
  3. 3,0 3,1 3,2 Внесок DDPAT Knife Series’а на Вікі Geometry Dash
  4. Запит DDPAT Knife Series’а на статус адміністратора на Вiкi Geometry Dash
  5. Запит DDPAT Knife Series’а на статус бюрократа на Вiкi Geometry Dash
  6. 6,0 6,1 Ляльководство DDPAT Knife Series’а
  7. 7,0 7,1 7,2 Внесок Rarity Item’а на Вікі Geometry Dash
  8. Журнал прав Rarity Item’а
  9. Заява Rarity Item’а при відхід у віківідпустку
  10. Внесок Элеоноры Андреевны на Вікі Geometry Dash
  11. Журнал прав бота Theflyer32
  12. Mix Gerder від свого імені зробив редагування через AWB
  13. DDPAT попросив повернути права боту Theflyer32
  14. Бот Theflyer32
  15. Російськомовний проєкт Geometry Dash Wiki
  16. Перший запит пов’язання інтервікі
  17. Другий запит пов’язання інтервікі
  18. Підключення китайського проєкту
  19. 19,0 19,1 Конкурс «Захоплення тематики» на Вікі Geometry Dash
  20. Конкурси Викии Вики
  21. Хоча були спроби проведення інших конкурсів, але вони так і не були проведені
  22. Покращений вигляд навбоксу
  23. Фон Вікі Geometry Dash
  24. Головна сторінка Minecraft Wiki в Gamepedia
  25. Зимова версія логотипу на Вікі Geometry Dash
  26. Зображення, яке використовує фавикон на Вікі Geometry Dash
  27. Сторінка з посиланням на Discord-сервер Вікі Geometry Dash
  28. Одне зі зберігань записів блогу