FANDOM

Вікі-союз, також вікі-альянс, вікі-унія, вікі-ліга — об'єднання двух чи більше вікі-проєктів (рідше — користувачів), які знаходяться у фазі активного співробітництва один з одним і, як правило, підкоряються єдиним правилам.

Опис Редагувати

Вікі-союз — явище не таке вже часте. Фактично він є крайньою формою вікі-дружби, Коли окрім взаємних посилань на головних сторінках двох вікі проявляються інші форми взаємодопомоги та спільних дій. До таких дій можна віднести:

  • Організація сумісної праці з написання або доопрацювання статей, покращення дизайну і т. зв. із залученням користувачів усіх проєктів (застосовано, в загальному якщо в союзі перебувають вікі зі схожою тематикою).
  • Сприяння в технічній частині проєкту, коли проєкти допомагають один одному з оформлення, скриптами тощо.
  • Залучення ключових представників усіх членів альянсу для взаємодопомоги, для вирішення конфліктів і боротьбі з противниками вікі-проєктів-членів.
  • Колективне вирішення суперечливих ситуацій відносно блокувань, введення правил, привласнення/зняття статусів тощо.

Необов’язково, щоб виконувалися усі ці або тільки ці дії. Загальним критерієм для визначення якогось суспільства як вікі-союз є, власне, признання цього самого союзу його членами. Випадки, коли якісь вікі/користувачі мають між собою непрямі зв’язки, однак їх правила і принципи не передбачають існування офіційного об'єднання, до вікі-союзів звичайно не відноситься.

У випадку признання альянсу на вікі, які у нього входять, звичайно активно публікується інформація про членство. Деякі розвинуті союзи (не усі) вимагають певних правил, які розробляться сумісно ключовими представниками усіх членів. При цьому різні союзи встановлюють різні схеми управління. Часто з кожного проєкту-користувача вибирається один або кілька представників, причому вибори можуть бути як демократичними (із залученням усіх користувачів вікі), так і відбуватися за рішенням адміністрації. Представники приймають безпосередньо участь у праці над правилами та рішенні важливих питань, з їх числа може бути також обраний якийсь головний користувач. Бувають і більш вільні альянси, у яких не діють великі обмеження, і мен вільні, де уся влада зосереджена в руках 1-2 вікі, а інші лише підкоряються своїм кріптократам.

У деяких альянсів, крім загальних правил і системи правління, присутня так звана головна вікі. Це може бути як окремий проєкт, створений спеціально для вікі-унії, так і один з проєктів-членів (у такому випадку він часто має більш високий статус ніж інші). Також характерні: логотипи, прапори, девізи тощо.

Приклади Редагувати

Information icon

Цей розділ не дописаний!
Ви можете допомогти проєкту, дописавши його.

Цікаві факти Редагувати

  • Самий незвичайний із створених на Фандомі союзів — союз проти Wikia, Inc., іменований Anti-Wikia Alliance і досі функціонує, тільки вже на хостингу ShoutWiki[1]. Він був сформований 29 вересня 2010 групою користувачів, що незадоволені зміною скіна Monaco на Oasis. Більшість з них згодом перенесли свої проєкті на інші хостинги або незалежні демони, будучи заблокованими на Фандомі.

Примітки Редагувати

  1. Anti-Wikia Alliance