FANDOM

ВікіПідйом01

Вікіпідйом — фаза розвитку вікі, коли спостерігається швидкий виріст кількості користувачів і кількості статей.

Опис Редагувати

У період вікіпідйому вікі стає більш активною, можливо з’являється свій рейтинг у WAM або навіть певна аудиторія. На великих проєктах під вікіпідйомом мається на увазі масове поліпшення або доповнення статей проєкту, або прихід великої кількості нових користувачів.

Тривалість вікіпідйому залежить від ентузіазму авторів, кількості джерел інформації і від інтересу користувачів до теми вікі. Таким чином, вікіпідйом може тривати як дві-три дні, так і декілька тижнів або навіть й місяців. Як правило, при закінченні вікіпідйому на проєкті зменшується активність і він переходить у стабільний нормальний стан. У цей момент його легко пустити під укіс, але також легко і продовжити його розвивати. В іншому випадку на проєкті почнеться стагнація. Відходять автори, понижається кількість нових статей.

Причини Редагувати

  • Вихід нової гри/фільму/серіалу/книги/коміксу. Дуже часто проєкт піднімається після виходу нового продукту за його тематикою, що дозволяє написати нові статті.
  • Активне залучення нової аудиторії. Банер, реклама в соціальних мережах або на сайтах за темою, агітація друзів, згадка на центральній вікі мовного порталу сприяють припливу нових читачів і, якщо деякі з них виявляються зацікавлені в роботі вікі, також новою її робочою силою.
  • Організація конкурсів або інших заходів. Дивно, але в деяких випадках проєкт може врятувати від неактивності організацією різних конкурсів, в особливості направлені на екзопедичну діяльність. Подібні підйоми неодноразово траплялися на Викии Вики, де змагання за створенням, доповненням та оновленням статей проводяться на регулярній основі в рамках так званої ліги.
  • Спланована сумісна діяльність користувачів. Крім конкурсу, мотивацією до нарощення темпу роботи може служити і словесна домовленість: трапляється, якщо користувачі за своєю ініціативою вирішують направити усі сили в певне русло і спільно з успіхом беруть участь. Оскільки найбільш типова причина таких акцій — метаарифмоз, упор під час них частіше робиться на кількість, а не на якість, однак можливі винятки.
  • Особисті обставини, що сприяють підвищенню активності окремих користувачів. Порою вікіпідйом зовсім не має під собою ніякої глобальної причини, а є просто наслідком збігу обставин, наприклад коли відразу у декількох ключових вкладників звільняється час для праці на вікі у реальному житті, або їх відвідує несподіваний приплив творчих сил.