Війна редагувань, що виникло через додання посилань

Війна редагувань — варіант вікі-конфлікту, який часто зустрічається на великих вікі, при якому користувачеві скасовують дії один одного за причиною, що вони не згодні з думкою іншого.

У підсумку, їх редагування зациклюються, та стаття безперервно переходить то у вигляд, угодний першому користувачу, то у вигляд, угодний іншому. Як правило, війна редагувань — конфлікт двох користувачів, але рідко буває, що до конфлікту приєднуються й інші користувачі.

Причини війни редагувань[ред. | ред. код]

Війна редагувань виникає на ґрунту незгоди між декількома користувачами з приводу тексту статті. Загальною причиною для неї є невміння домовлятися і/чи давати вагомі аргументи своєї правоти. Якщо спільнота вікі-проєкту чудово знаходить між собою спільну мову, то війни редагувань звичайно не виникають, тому вони — перша ознака роз'єднаності користувачів і їх невміння будувати конструктивні діалоги. Можна вивести такі причини:

  • Особиста неприязнь одного з опонентів до іншого (може бути взаємною). У такому випадку війна редагувань носить, як правило, мстивий характер.
  • Переконаність одного з опонентів у своїй правоті (як правило, взаємна). При цьому користувач-прихильник нової версії може бути як і правий, вимагаючи цю версію (наприклад, тому, що у старій версії містився помилковий факт, який користувач хотів виправити), так і не правий.
    • Часто, війни редагувань можуть з’явитися через додання у статтю підтверджуваний факт: тоді його автор утверджує, що факт має місце, а адміністратор або відповідальний користувач вимагає спершу піднести докази, наприклад, знімок з гри/фільму або надійне зовнішнє джерело.
    • Так само частим, хоча і менш масштабним приводом для воєн редагувань бувають граматичні або стилістичні помилки у тексті, наприклад, сумніви з приводу необхідності коми або інших дрібниць.
    • Непоодинокі й війни редагувань на тлі застарілої інформації. Наприклад, якщо один користувач вже оновив гру, через що у ній змінився параметр чогось-нибудь, а інший користувач не поставив оновлення, то між цими двома користувачами можуть виникнути непорозуміння.

Механізм воєн редагувань[ред. | ред. код]

Війна редагувань починається з того моменту, як користувач скасовує редагування іншого користувача, і редагування іншого користувача теж була скасованою чиєїсь версії. Складно сказати, коли закінчується війна редагувань — кінцем може стати компроміс між двома користувачами, уступане однією стороною іншій, блокування однієї зі сторін (особливо безстрокове) — або ж коли одна або обидві сторони по тій або іншій причині втрачають інтерес до війни редагувань.

Механізм воєн редагувань як такої нескладний — користувачі скасовують редагування один одного, при цьому ігноруючи, повністю або частково, думку опонента. При цьому війна редагувань може супроводжуватися з’ясуванням відносин і суперечками на сторінці обговорення статті/користувача або коментарях до редагувань і навіть погрозам. Іноді при цьому користувачі залучають у конфлікт адміністраторів і/чи інших користувачів.

Як вести себе під час воєн редагувань[ред. | ред. код]

Якщо ви не є користувачем війни редагувань, і не маєте повноважень для її зупинки, краще утримайтеся від підтримки тієї чи іншої сторони. Збережіть собі нерви, і не потрапляйте під гарячу руку. Краще всього буде надати потім аргументи, факти, докази правильного факту, на якому наполягає якась зі сторін (а іноді буває, що вони обидві помиляються, ратуючи за невірний факт).

Якщо є — то краще всього надати неспростовні аргументи за вашу точку зору. Не піддавайтеся на образи і провокації — від цього тільки більше закипить вода.

Шкода від воєн редагувань[ред. | ред. код]

Крім психічної напруги послідовників двох ворогуючих сторін і розколу користувачів на групи через дрібниці, війни редагувань також забиває історію статті та нові редагування. Для вікі-проєкту в цілому безпосередньо вони шкоди зазвичай не несуть, але можуть сильно підірвати згоду у спільноті, що потім позначиться на ефективності праці. Зважаючи на це, припинити війну редагувань бажано відразу після його виникнення.

Способи припинення війни[ред. | ред. код]

Розв’язання війни редагувань може бути як легким, так і складною справою. Тим не менш, загальні способи такі:

  1. Найпростіший — захистити статтю від редагування, якщо ви адміністратор. Метод дуже грубий, але часом здатний «охолодити» користувачів. З іншої сторони, подібний метод загрожує тим, що адміністратор стає диктатором в очах інших, що може призвести до невдоволень їм і, у деяких випадках, навіть революції. До того ж потрібно врахувати, що деякі користувачі можуть перейти на іншу статтю, продовживши війну. Отже, даний метод є сенс застосовувати тільки в крайніх випадках.
  2. Блокування одного чи обох сторін. Застосовувати потрібно по заслугах і тільки в крайньому випадку, інакше за адміном закріплюється імідж диктатора.
  3. Ідеальний варіант — компроміс між спірними сторонами. На жаль, він можливий не завжди.
  4. Вагомі аргументи одній зі сторін можу бути хорошим шляхом змусити іншу сторону конфлікту визнати свою неправоту і поступитися.
  5. Приховане посилання, видно тільки при редагуванні у вихідному коді, що додається в спірний фрагмент статті тегом <!-- Текст--> і містить прохання зберігати поточний вигляд статті. Іноді може зупинити несерйозну війну редагувань.
  6. Попередження однієї чи обох сторін також може припинити конфлікт.

Можливі підсумки[ред. | ред. код]

Іноді війна редагувань закінчується блокуванням однієї зі сторін — або відразу обох

Основні варіанти підсумку війни редагувань такі:

  1. Стаття залишається на старій версії через порушення користувачем-прихильником нової версії правил проєкту, в частковості образ з його сторони. Звичайно сполучається з блокуванням прихильника нової версії (іноді, хоч і рідко, блокування встановлюється безстрокове).
  2. Стаття залишається на старій версії з огляду на те, що користувач-прихильник нової версії не знаходить переконливих аргументів (навіть якщо вони наявні) за його версію. Якщо при цьому не було образ з його сторони, як правило, він не блокується.
  3. Стаття залишається на старій версії з огляду на те, що користувач-прихильник нової версії втрачає інтерес до конфлікту з тієї чи іншої причини (іноді — обидві сторони). В такому випадку він не блокується.
  4. Стаття залишається на старій версії з огляду на те, що користувач-прихильник нової версії визнає свою неправоту.
  5. Стаття залишається на старій версії з огляду на особисту точку зору адміністратора (або іншої людини, що має повноваження блокувати користувачів), який так чи інакше забороняє встановити нову версію. Безперечно, поганий варіант, але зустрічається досить рідко. Якщо інші адміністратори або люди з великими правами виявляються не згодні з цим, це може привести до воєн адміністраторів (вілвору).
  6. Стаття залишається чимось середнім між старою та новою версією з огляду на досягнення компромісу між користувачами.
  7. Стаття залишається чимось середнім між старою та новою версією з огляду на особисту точку зору адміністратора (чи іншої людини, що має повноваження блокувати користувачів). Аналогічно варіанту № 5.
  8. Стаття залишається на новій версії з огляду на втрату інтересу до конфлікту старої версії.
  9. Стаття залишається на новій версії з огляду на особисту точку зору адміністратора (чи іншої людини, що має повноваження блокувати користувачів). Аналогічно варіанту № 5.
  10. Стаття залишається на новій версії, оскільки користувач-прихильник старої версії не находить контраргументів.
  11. Стаття залишається на новій версії з огляду на користувача-прихильника старої версії.
  12. Спірна частина статті виявляється повністю вилучена адміністратором, щоб уникнути продовження суперечки.
  13. Спірна частина статті виявляється повністю вилучена безпосередньо користувачами, що суперечать, щоб уникнути продовження суперечки.