FANDOM

Біпроєкт (від слів «лат. bis — два» і «лат. projectus — проєкт») — стан вікі-проєкту, при якому його активними вкладниками є 2-5 користувачів.

Опис Редагувати

Найчастіше біпроєкти є зовсім невеликими й нараховують близько сотні статей, однак бувають і винятки. Як зазначалося раніше, головоною ознакою біпроєкту є наявність невеликої кількості редакторів, що не перевищує п’яти. Найчастіше цими вкладниками є адміністратори або ж інші користувачі зі статусами. Крім цього, біпроєкти мають і інші відмінності від інших вікі:

  • Користувачі біпроєкту діють злагоджено, кожен знає свої обов’язки. Досягається це шляхом частого зв’язку користувачів один з одним. Тим не менш, вони можуть діяти і одноосібно, не повідомляючи колег про свої наміри;
  • Велику частину статей створюють основні автори, внеску анонімних користувачів і «сторонніх» користувачів практично не спостерігається;
  • З огляду на невелику кількість редакторів біпроєкт найменш схильний до різних конфліктів, революції на таких вікі відбуваються вкрай рідко. Ситуації статпаду або війни редагувань іноді все ж трапляються, однак адміністрація має можливість вирішити суперечку душе швидко.

Біпроєкту також характерний повільний розвиток, яке цілком може перерости в стрибкоподібний. У кращих випадках вікі розвивається в позитивну сторону, в гірших — в негативну. Якщо ж проєкт розвивається негативно, йому може загрожувати вікірецесія, втрати рейтингу в WAM і навіть запустіння. При позитивному розвитку проєкт може отримати нових вкладників, ставши, таким чином, поліпроєктом.

ПрикладиРедагувати

Прикладом біпроєкту може бути вікі Стародавні Сувої українською, що довгий час розвивалася двома адміністраторами АлеКосом та Лікеєю.