FANDOM

Badge-Admin

Адміністратор (англ. Administrator або Sysop, розм. Адмін) — статус користувача, що надає доступ до усіх локальним інструментах управління вікі-проєктом, крім прав бюрократа.

Технічні можливості адміністратора Редагувати

  • Доступ до панелі адміністратора, що дозволяє переглянути статистику вікі, а також швидко отримати доступ до усіх локальних спеціальних сторінок.
  • Блокувати, змінити параметри блокування, можливіть зняття блокування.
  • Відкочувати редагування — статус відкатника за замовчуванням.
  • Кікати і блокувати користувачів в чаті — тобто права модератора чату за замовчуванням.
  • Керувати захисти сторінок, редагувати захищені сторінки.
  • Перейменовувати кореневі сторінки користувачів.
  • Видаляти та відновлювати сторінки та файли.
  • Редагувати повідомлення MediaWiki.
  • Вмикати та вимикати розширення за допомогою Wiki Features.
  • Редагувати та видаляти усі повідомлення в блозі, форумі («новому»), коментарях та на сторінках обговорень.
  • Видаляти повідомлення в обговореннях.
  • Видавати користувачам та знімати з них статуси модератор чату і модератора обговорень.

Інструменти Редагувати

Блокування користувача Редагувати

Розміщений на сторінці внеску кожного користувача. Адміністратор має право заблокувати користувача на певний термін часу або назавжди. Він повинен чітко розуміти, чи необхідно це. Якщо адміністратор даремно заблокував користувача, він може його розблокувати.

Захист сторінок Редагувати

Інструмент, що дозволяє заборонити анонімним користувачам (або неадміністраторам) редагувати ту чи іншу сторінку. Знаходиться поруч з функцією «Перейменувати».

Видалення сторінок Редагувати

Інструмент, що дозволяє видалити ту чи іншу сторінку. Розміщений поруч з функцією «Перейменувати».

Перейменування сторінок користувача Редагувати

Інструмент, що дозволяє змінити назву сторінки користувача. Слід зауважити, що перейменовується тільки сторінка, але не нікнейм. Зазвичай ця функція не використовується або використовується вкрай рідко.

Види адміністраторів Редагувати

За характером діяльності активних адміністраторів можна прямо або умовно поділити на декілька видів:

  • Екзопедисти — адміністратори, чий внесок в загальному спрямований на редагування статей:
    • Абсолютні екзопедисти — роблять наголос на власний внесок, регулярно публікуючи і доповнюючи статті. Можуть взагалі не розбиратися в технічній частині і мінімально використовують свої прямі і непрямі права. Представляють досить рідкісну категорію, високохарактерну тільки для монопроєктів, де адміністратор не займається нічим, окрім контенту, через відсутність спільноти.
    • Часткові екзопедисти — крім власних редагувань (іноді разом), займаються перевіркою чужого внеску: виправляють орфографічні/складові/фактичні помилки, відкочують вандалізм. Можуть давати поради іншим користувач, що зацікавлені в написанні статей.
  • Метапедисти — адміністратори, чий внесок спрямований не стільки на редагування статей, скільки на інші сфери життя проєкту:
    • Техічні метапедисти (або техніки) — займаються елементами оформлення, наприклад шаблонами, CSS, JS. Можуть взагалі не мати внеску в основному просторі або мати дуже скромний внесок. Як правило, вільні від прямих можливостей адміністраторів, в найрідших випадках можуть бути навіть незнайомі з тематикою вікі[1]. Різновидом техніків є художники, які відповідають за малювання логотипів, фонів, банерів, плакатів, фавіконів.
    • Соціальні метапедисти (або соціали) — займаються спілкуванням з іншими користувачами, вирішують конфлікти, що між ними виникають, організовують важливі обговорення, конкурси, відповідають на запитання новачків. Іноді стають своєрідними «послами» для підтримки дружніх відносин з іншими вікі або зі сторонніми проєктами.

Зустрічаються також і неактивні (на деяких вікі позначаються як почесні, заслужені і т. п.), які з якихось причин покинули проєкт. Наявність таких на вікі може говорити:
а) про стагнацію (відсутність нового адмінскладу);
б) про небажання діючих бюрократів знімати статуси — наприклад, якщо вони розраховують на повернення користувача або вони залишають його на посаді в данину поваги[2].

Іноді неактивних адміністраторів знімають, але залишають їх спеціальні розпізнавальні знаки — таблички в профайл, особливі кольори нікнейму, юзербокси.

Роль адміністратора Редагувати

Дуже часто на вікі адміністратор грає роль не тільки людини з великими можливостями, але також і помічника, захисника і роз’яснювача. Багато конфліктів на вікі-проєктах вирішуються тільки при втручанні адміністратора (-ів). У той же час адміністратори несуть відповідальність за зміст вікі[3], а волонтери та співробітники Фандому в першу чергу звертаються саме до адміністраторів як до представників місцевої спільноти.

Примітки Редагувати

  1. Адміністратори-техніки на The Elder Scrolls Wiki
  2. Плашка заслуженого адміністратора в профайлі Сета на Dark Souls Wiki
  3. Будьте ласкаві пояснити